החותלות חוזרות…

מסתבר שעבורי אין זמן טוב יותר לכתוב בו פוסט, משידור תוצאות מדגם הבחירות… (:

אלה, אחייניתי הבכורה, כבר בת חמש.  או במילים אחרות – OMG!! היא כבר ממש בנאדם מבוגר. יש קטעים שזה די מפחיד…

כיוון שהיא ילידת דצמבר, היא תמיד נתקעת עם מתנה סרוגה מהדודה שלה. כשאני חושבת על זה לעומק, נראה לי שזה די מבאס, אבל – זה מה יש.  אז שוב סרגתי לה מתנה…

4

החלטתי לסרוג לה חותלות, כי לפחות לפי התחושה שאני מקבלת מ- Pinterest, הן ממש חוזרות לאופנה.  כהרגלי, הסתכלתי על אלף דוגמאות של חותלות, ניסיתי כל מיני דברים,  פרמתי מלא וזה מה שיצא.

הרעיון היה לסרוג חותלות שבקצה העליון שלהן "יחזיקו" ויהיו צמודות לרגל, אבל באורך שלהן יהיו רפויות ובעיקר שבחלק התחתון יהיו "נשפכות" יחסית ולא צמודות לקרסול. 

הגדלתי ראש, מדדתי את היקף הרגל שלה מתחת לברך, ועבדתי לפי זה.

2

אז אלה לא הוראות מדוייקות, אבל… התחלתי מטבעת של 27 עיניים לדעתי (בשביל היקף רגל של כ- 19 ס"מ, אם אני לא טועה…), כך שסריגת החותלות מתחילה מהחלק העליון שלהן.

להתחלה סרגתי "פטנט" של עמודים קצרים – שורה ראשונה של עמודים קצרים לכל האורך. ושורה שניה של עמודים קצרים חובקים, אחד קדמי ואחד אחורי לסירוגין, לכל האורך.

בשורה השלישית התחלתי בהחלפת צבעים וסרגתי עמודים קצרים לתוך הלולאה האחורית בלבד (שזה די מעצבן לסרוג, אבל יוצר דוגמא יפה..). הגדלתי את ההיקף בשתי עיניים, על ידי סריגת שני עמודים קצרים לתוך אותה עין באיזור העין השביעית ובאיזור העין ה- 21.

בשורה הרביעית החלפתי שוב צבע והמשכתי בעמודים קצרים ללולאה אחורית בלבד לכל האורך (שזה הרעיון באופן כללי…).

1

בשורה החמישית,  הוספתי שוב שתי עיניים,  שוב ע"י סריגת שני עמודים קצרים לתוך אותה עין באיזור העין השמינית  והעין ה- 22.

המשכתי בסריגת שורות של עמודים קצרים לתוך הלולאות האחוריות בלבד, תוך החלפת צבעים בכל שורה (כמובן שגררתי את החוטים לאורך העבודה ולא גזרתי חוט בסוף כל שורה חס וחלילה, כיוון שזה מתכון בטוח לאיבוד שפיות הדעת וכל רצון לסרוג משהו צבעוני אי פעם!).

לא יודעת כמה שורות. כמה שנראה לי. בכל מקרה הרעיון היה להגיע לגובה גבוה יותר מגובה השוק, כדי שהחותלות לא יעמדו צמודות על הרגל, אלא עם קפלים וכאמור כדי שבקצה התחתון הן ישפכו קצת.

3

שתי שורות לפני הגובה הרצוי הקטנתי שוב בשתי עיניים (על ידי סריגת שני עמודים קצרים יחד, פעם אחת באיזור העין תשיעית ופעם שניה באיזור העין ה- 23) וסיימתי שוב בשתי שורות של פטנט עמודים קצרים (כמו שורות 1-2). שימו לב שההקטנה לקראת הסיום היא רק של 2 עיניים, למרות שההרחבות היו של 4 עיניים. המטרה היא שהחותלות לא ייפלו עד הריצפה מצד אחד, אבל גם לא ייתפסו באיזור הקרסול  ויעמדו (אלרגיה קטנה שיש לי, בשל חוויות טראומתיות באיזור שנות השמונים, בהן כל קצה של בגד היה מסתיים בסוג של פטנט – שרוול, מכנס, תחתית של חולצה… נורא).

לסיום, הוספתי פרחים קטנים (כהרגלי, הכל ברגע האחרון…) ויצאתי לדרך.

 עד כאן להפעם. יש לי עוד המון עניינים לכתוב לכם, מקווה שאמצא גם את הזמן בקרוב.

מחר יום ארוך, בסיומו נפתחת קבוצת הסריגה הראשונה שלי ביבנה, שזה משמח ומרגש (:

עדכונים בקרוב, ליאת

4 מחשבות על “החותלות חוזרות…

  1. היה נחמד לו היית מוסיפה צילום של החותלות. לא יפה לעורר את סקרנותינו!
    נחמה.

    1. אני רואה צילום של החותלות. אפילו רואים את הנעליים מבצבצות.

השאר תגובה