פונצ'ואלה

או בעברית – הוראות לסריגת פונצ'ו במסרגה אחת לילדה בת שלוש

אלה מאוהבת קשות בטום, החתול הוירטואלי באייפון של ל'. מכאן עולה שברמה מסוימת, היא מאוהבת ב- ל'. בכל ערב שישי כשאני מגיעה לארוחת הערב המשפחתית היא שואלת בקול קטן איפה ל', כאילו בלי סיבה. אני משתפת פעולה ועונה שהוא יגיע קצת יותר מאוחר. היא לא עושה מזה עניין, ממשיכה הלאה, מחכה בסבלנות.


ל' מגיע בשלב מאוחר של הערב. היא לא עושה סימנים של התרגשות מיוחדת. משחקת אותה אדישה. מתעסקת בדברים אחרים, צובעת משהו, שרה לעצמה שירים מבת הים הקטנה (נכון שאפשר לחנוק את רינת גבאי לפעמים?), כאלה, עניינים שוטפים של ילדים. מי שמתבונן בתשומת לב מהצד, ישים לב שהיא בודקת את השטח, מעיפה מבט אל המיקום של ל' על הספה מידי פעם, מחשבת את המרחק ואת הטקטיקה… ואיכשהו, בטבעיות, היא נקלעת לאזורו על הספה, במקרה היא לידו, ואחרי כמה רגעים של השהיה זורקת לחלל האוויר את השאלה הסתמית: "הבאת את החתול?"


מאותו רגע מוחרם האייפון היקר של ל' (והוא יקר). למי שלא מכיר את טום, מדובר בחתול וירטואלי שעושה כל מיני פעולות מיותרות אך נחמדות, ובעיקר חוזר על כל מה שאומרים לו, ובדיוק רב. הסשן נפתח בזה שהיא משקה אותו אלף כוסות חלב (וירטואליות) וחובטת בו חבטות וירטואליות קשות. הוא לא מתעייף ולא נכנע, נותן לה להתעלל בו, זה חלק מקסמו כנראה… ואז, היא מקרבת את המכשיר קרוב קרוב ושרה לו בלחישה: "ננה בננה, תחת של בננה". הוא שר לה בלחישה בחזרה, והיא מתמוגגת מאושר!…

וכאן עולות כמה בעיות נוקבות:
1. אי אפשר לחרוז את שתי השורות באותה מילה, זה לא נחשב חרוז!
2. מה זה תחת של בננה? מישהו ראה לבננה את התחת פעם?
3. מאיפה היא הקריצה את זה??? (:

אין לי תשובות, אבל זאת ללא ספק אחת החוויות היותר נחמדות שלי בערבי שישי וזאת ללא ספק הקללה מועדפת עלי בתקופה הקרובה (:

                             

היה לי משהו בראש (פונצ'ו עגול, לא מרובע, עם קפוצ'ון, בדוגמא מסויימת שחשבתי שראיתי פעם). חיפשתי וחיפשתי הוראות, כדי לא להסתבך והסתבכתי רק מהחיפושים. לא מצאתי. שברתי את הראש, עשיתי כמה ניסיונות ובסוף יצא פונצ'ו. אני מודה שיש דברים שהייתי משפרת או יותר נכון מוותרת עליהם (הקפוצ'ון, הקפוצ'ון) אבל בסופו של דבר, אני מתה עליו. ומתה עליה (:נו כבר, מה עם ההוראות?

סרגתי במסרגה 4.5 לדעתי. חוטי אקרילן במלא צבעים וכרגיל, פחות צבעים יחסכו התקשקשות… הקפוצ'ון לא יצא מוצלח בדוגמא הזאת, אז אני חוסכת אותו מכם…

קיצורים והגדרות: ע' = עין || ע"ש = עין שרשרת || עמ' = עמוד || 2 עמ' סגורים יחד = (חוט על המסרגה, הכנסת המסרגה לעין, חוט על המסרגה ומשיכת לולאה דרך העין, חוט על המסרגה ומשיכת לולאה דרך 2 הלולאות הראשונות שעל המסרגה)2x ואז חוט על המסרגה ומשיכת לולאה דרך 3 הלולאות שעל המסרגה (כשהכל נעשה לתוך אותה עין) || הגדלה = 2 עמ' סגורים יחד, 2 ע"ש ו- 2 עמ' סגורים יחד לתוך אותו המרווח/אותה עין.

נסרוג 60 ע"ש ונחבר לטבעת בע' שטוחה.

שורה 1: 2 ע"ש, נדלג על ע' אחת (לא ע' החיבור לטבעת, הע' שאחריה!) נסרוג [עמ' קצר בע' הבאה, ע"ש, נדלג על ע' אחת] נחזור על הסוגריים עד סוף השורה. נסגור בע' שטוחה לתוך ע' השרשרת השניה מתחילת השורה.

שורה 2: נחבר חוט בצבע חדש בע' שטוחה אל תוך מרווח ע' השרשרת הראשון (לתוך המרווח, לא לתוך העין עצמה) ונהדק היטב את החוט הקודם. נעלה 3 ע"ש (שמהוות עמ'), עמ' לתוך אותו מרווח ראשון, 2 ע' שרשרת, 2 עמ' סגורים יחד לתוך אותו מרווח. *1 ע"ש, (2 עמ' סגורים יחד לתוך המרווח הבא, 1 ע"ש)4x פעמים, הגדלה (שזה 2 עמ' סגורים יחד במרווח הבא, 2 ע"ש ו- 2 עמ' סגורים יחד לתוך אותו המרווח)* נסרוג 5 פעמים את הקטע בין הכוכביות. נמשיך ב- 1 ע"ש, (2 עמ' סגורים יחד לתוך המרווח הבא, 1 ע"ש)4x פעמים. נסגור בע' שטוחה לתוך ראש צמד העמודים הראשון. (סה"כ אמורות להיות לנו בעצם 6 הגדלות וביניהן 4 צמדי עמודים). נתקדם בע' שטוחה אחת.

שורה 3: נחבר חוט בצבע חדש בע' שטוחה אל תוך המרווח הקרוב, נעלה 3 ע"ש, עמ' לתוך אותו מרווח, 2 ע"ש, 2 עמ' סגורים יחד לתוך אותו המרווח, *1 ע"ש, (2 עמ' סגורים יחד לתוך המרווח הבא, 1 ע"ש) נחזור על הסוגריים עד למרווח ההגדלה הבא מהשורה הקודמת, כשנגיע אליו נסרוג לתוכו הגדלה* נחזור על הקטע בין הכוכביות עד שנגיע למרווח ההגדלה האחרון בשורה. נסרוג לתוכו הגדלה, 1 ע"ש, נמשיך ב(2 עמ' סגורים יחד לתוך המרווח הבא, 1 ע"ש), נחזור על הסוגריים עד הסוף. נסגור בעין שטוחה לתוך ראש צמד העמודים הראשון. נתקדם בע' שטוחה אחת.

חוזרים על שורה 3, עד שהאורך נראה מתאים. אני חזרתי עוד 16 פעמים.

                                          

אם רוצים מוסיפים שוונצים (אני תמיד רוצה – למה לא להתקשקש עם עוד משהו אם אפשר?). מה זה שוונצים? יש שיקראו להם גדילים או פראנז'ים. איך מוסיפים אותם? עדנה תראה לכם (היא מדברת הרבה אבל עושה את העבודה…)

וזה הכל.

בברכת תחת של בננה,
ליאת

4 מחשבות על “פונצ'ואלה

  1. הי ליאת!
    כרגיל כייף לקרוא אותך.
    תמשיכי לעשות עיניים.
    עכשיו בגללך נתקע לי בראש ה"ננה בננה…" חסר לי רק שאזמזם את זה ליד הילדה. מחר כל בית הספר מצטרף ואני אצטרך לחפש לה מוסד אחר.

  2. ברור שראיתי את התחת של הבננה, זה בדיוק המקום הרקוב… יש שקוראים לזה דבש…

    ולענין הסריגה, הפונצ'ו מהממם, אני מעולפת על שילובי הצבעים עוד ממחממי הידיים שהצגת…
    ובכל אופן, אם את יכולה להרחיב קצת את ההסבר על החלפת צבע, זאת הנקודה שאני תמיד "נופלת" בה…
    תודה.

  3. פשוט מדליק אני מתמוגגת מהיצירתיות,
    המשיכי לסרוג מדהים
    בהצלחה
    מ-
    ננה בננה תחת של…….

השאר תגובה