פרח מוקצף

באנגלית זה נשמע יותר טוב – Frothy Flower

טוב, לפני שלושה שבועות עבר עלי סוף שבוע קצת קשה… לא ניכנס לפרטים, אבל אפשר לומר שגילוי ההוראות לפרח המוקצף הזה די הציל אותי (או במילים אחרות – ישבתי איזה 24 שעות, סרגתי פרחים והדחקתי…).

המקור להוראות והתמונות של הפרח המהמם הזה הוא בלוג היצירה האנגלי Very Berry Handmade שיש בו המון המון דברים שווים, לא רק סריגה, גם מתכונים וגם המון מוצרי בד תפורים (יש להם גם חנות, כך למשל מצאתי את עצמי מהרהרת ברצינות רבה ברכישת כרית הסיכות הרקומה הזאת, למרות שאין לי שום צורך בכרית סיכות, לא כל שכן כזאת שאזמין במיוחד מאנגליה…).

כיוון שהייתי חייבת לשתף אתכם בפרחים האלה, וכדי להראות קצת רצינות בבלוג הזה, מיהרתי וכתבתי לבעלות הבלוג בבקשה להרשות לי לפרסם תרגום בעברית. התגובה הנלהבת לא איחרה לבוא ואפילו הרשו לי להשתמש בצילומים המקוריים של הפרחים המהממים האלה!!! (שזה ממש טוב, כי תכלס, עדיין לא יצא לי פרח יפה כמו שלהן…). אז קדימה!

תרגום ההוראות:

בהוראות המקוריות השתמשו בצמר מסוג Debbie Bliss Cotton Cashmere ומסרגה בעובי 4mm, אבל שווה לנסות בכל צמר עם עובי מסרגה שיתאים לו.

קיצורים והגדרות: ע' = עין || ע"ש = עין שרשרת || עמ' = עמוד ||

מתחילים בטבעת קסם, סורגים לתוכה 4 חצאי עמודים וסוגרים בע' שטוחה.

סיבוב 1: נסרוג 2 חצאי עמ' לתוך כל חצי עמ' מהסיבוב הקודם. נסגור בע' שטוחה לתוך ראש חצי העמ' הראשון בסיבוב.

סיבוב 2: 2 ע"ש *ע' שטוחה לתוך חצי העמ' הבא (מהסיבוב הקודם), 2 ע"ש* נחזור על הקטע שבין הכוכביות עד סוף הסיבוב (עוד 6 פעמים) ונסגור בע' שטוחה לתוך העין הראשונה בסיבוב (8 מרווחי ע' שרשרת בסיבוב).

סיבוב 3: לתוך כל מרווח עיניים נסרוג: [1 ע' שטוחה, 1 ע"ש, 2 עמודים, 1 ע"ש, 1 ע' שטוחה]. נסרוג סה"כ 8 עלי כותרת ונסגור את הסיבוב עם ע' שטוחה לתוך הע' השטוחה הראשונה בסיבוב.

סיבוב 4: נחזיק את הפרח עם הפנים אלינו, נביא את המסרגה לצד האחורי של העבודה ונכניס אותה סביב עין השרשרת הראשונה שנסרגה בסיבוב 2 (שורת בסיס עלי הכותרת). נסרוג ע' שטוחה סביב עין השרשרת הזו *3 ע"ש, ע' שטוחה סביב עין השרשרת הראשונה שמתחת לעלה הכותרת הבא* נחזור על הקטע בין הכוכביות 7 פעמים, נסרוג 3 ע"ש ונסגור את הסיבוב בעין שטוחה לתוך העין השטוחה הראשונה בסיבוב (8 מרווחי ע' שרשרת בסיבוב).

סיבוב 5: לתוך כל מרווח עיניים נסרוג: חצי עמ', ע"ש, 3 עמ' כפולים, ע"ש, חצי עמ'. נסרוג סה"כ 8 עלי כותרת ונסגור את הסיבוב בע' שטוחה לתוך הע' השטוחה הראשונה בסיבוב.

סיבוב 6: כמו בסיבוב 4, נכניס את המסרגה בגב העבודה ונסרוג ע' שטוחה סביב ע' השרשרת בבסיס עלה הכותרת הראשון מהסיבוב הקודם, *4 ע"ש, ע' שטוחה סביב ע' השרשרת הראשונה שמתחת לעל הכותרת הבא* נחזור על הקטע שבין הכוכביות 7 פעמים ונסגור את הסיבוב בע' שטוחה לתוך הע' השטוחה הראשונה בסיבוב זה (8 מרווחי ע' שרשרת בסיבוב).

סיבוב 7: לתוך כל מרווח עיניים נסרוג: חצי עמ', ע"ש, 5 עמ' כפולים, ע"ש, חצי עמ'. נסרוג סה"כ 8 עלי כותרת כאלה ונסגור את הסיבוב בע' שטוחה לתוך הע' השטוחה הראשונה בסיבוב.

מהדקים, חותכים את החוט ומסתירים קצוות… אין ברירה…

ואחרי הכל, תופרים כפתור נאה במרכז הפרח.

שווה לנסות לגרסאות קטנות יותר של הפרח גם לעשות רק את שני מעגלי הפרח הפנימיים, ללא המעגל השלישי, גם זה יוצא מאוד יפה לטעמי.

ובתכניתנו הבאה – מה עשיתי עם הפרח הזה (:

2 מחשבות על “פרח מוקצף

  1. הי מאיה, תודה (:
    האמת שגם לי קל יותר לקרוא הוראות סריגה באנגלית… זה גם יותר קצר…
    ולגבי הפרחים, עכשיו אני מכירה (: תודה.

  2. אני לראשונה נפגשת עם הבלוג שלך והוא מרשים מאוד. עבודות הסריגה שלך יפיפיות.
    אני תמיד מחפשת דוגמאות לפרחים אבל אני מתקשה לקרוא הוראות סריגה בעברית. כל המונחים "החדשים" מבלבלים אותי :)
    מכירה את הפרחים היפים הללו?
    http://littlegreen.typepad.com/files/mollie-flowers-2.pdf

השאר תגובה