צווארון סרוג

Crochet colllar

אחד הדברים הכי כיפיים בללמד סריגה, זה להיחשף לפריטים שהתלמידות שלי בוחרות לסרוג, פריטים שלעצמי אין מצב שהייתי בוחרת לסרוג…
כך היה כש- ט', תלמידה חרוצה שלי הביאה דוגמאת שרשרת/קולר סרוג שמצאה ברשת.

 IMG_6997

הצווארונים הסרוגים מאוד פופולריים בקרב הסורגות כבר תקופה, אבל עד היום לא ממש הגעתי לזה. אולי בגלל שבסגנון שלי הם לא כל כך מסתדרים. יש בהם משהו קלאסי ומקסים. מדובר בעצם בצווארון סרוג סגור בכפתור, שאפשר לענוד כשרשרת (אם הוא קצר יחסית ואם הולכים עם חולצה פתוחה יחסית) או כתוספת צווארון על חולצה עם מיפתח סגור יותר. מקווה שהבנתם….

אז ט' בחרה דוגמא קצרה יחסית, כדי לענוד כשרשרת. אחרי שהתעמקתי בדוגמא, ראינו שמשהו שם קצת משובש… לא התעצלתי (לשם שינוי) ומצאתי דוגמא אחרת, אמנם "ארוכה" יותר, אבל יפה בעיני, ותרגמתי אותה. ואם כבר תרגמתי, למה שלא תהנו גם אתם?… (:

IMG_6998

הדוגמא המקורית פורסמה בבלוג מקסים מקסים בשם LULU LOVES, שאני ממליצה בחום לשוטט בו. כאמור, שוב לא התעצלתי, וקיבלתי את רשותה של אמה, כותבת הבלוג והדוגמא, לפרסם את התרגום כאן (כמובן שתוך הוספת קישור לדוגמא המקורית, וציון שזכויות היוצרים בדוגמא הנן שלה ואין להעתיק או לשכפל אותה ללא רשותה). כיף גדול ותודה לאמה

IMG_7000

מדובר בקולר ארוך יחסית, שמתאים לשמש יותר כצווארון מאשר כשרשרת. אבל אם רוצים, אפשר פשוט לסרוג שורה פחות ולסיים בסריגת מניפות כבר בשורה 4.

אני סרגתי מחוט כותנה ומסרגה 3.5mm. (החוט סגול סתם כי זה מה שהיה לידי באותו רגע. כשחושבים על זה, רוב הזמן יש לידי חוט סגול כלשהו. וכן, הכפתור ירוק עם נקודות, כי ככה בא לי).

אתן מוזמנות במקביל להסתכל בתמונות שבדוגמא המקורית, כל שלב בדוגמא צולם ומאוד נוח לעקוב אחר ההוראות עם התמונות.

קיצורים: ע' = עין || ע"ש = עין שרשרת || עמ' = עמוד ||

נתחיל בשרשרת ע"ש בהתאם לאורך הצווארון הרצוי, בכפולות של 4. נוסיף עוד 5 ע"ש שיהוו סוגר לכפתור + 2 ע"ש לעליית גובה (בדוגמא השתמשתי בשרשרת של 84 ע'+ 5 + 2 = סה"כ 91 ע'). ניתן לשנות את מס' עיני השרשרת שמשאירים לכפתור בהתאם לגודל הכפתור שתרצו לצרף.

שורה 1: עמ' קצר לתוך העין השלישית מהמסרגה, עמ' קצר לתוך כל אחת מ- 83 הע' הבאות (נשאיר את 5 הע' האחרונות ולא נסרוג לתוכן. הן ישמשו כסוגר לכפתור). לסובב.

שורה 2: 3 ע"ש, לדלג על ע', (עמ', 2 ע"ש, עמ') לתוך העין הבאה, לדלג על ע', *עמ' לתוך הע' הבאה, לדלג על ע', (עמ', 2 ע"ש, עמ') לתוך הע' הבאה, לדלג על ע'* לחזור עד סוף השורה, עמ' לתוך שרשרת הסיבוב. לסובב. (סה"כ 22 עמ' ו- 21 תפרי V).

שורה 3: 3 ע"ש, *[2 עמ', 2 ע"ש, 2 עמ'] לתוך מרווח ה- v (שתי עה"ש מהשורה הקודמת), לדלג על ע' אחת, עמ' לתוך הע' הבאה* לחזור עד סוף השורה (העמ' האחרון ייסרג לתוך שרשרת הסיבוב). לסובב.

שורה 4: 3 ע"ש, *(3 עמ', 2 ע"ש, 3 עמ') לתוך מרווח ה- v, לדלג על 2 ע', עמ' לתוך הע' הבאה* לחזור עד סוף השורה. לסובב.

שורה 5: 3 ע"ש, *8 עמ' לתוך מרווח ה- v, לדלג על 3 ע', עמ' לתוך הע' הבאה*  לחזור עד סוף השורה. לסגור ולהסתיר קצוות.

בעזרת מחט מחברים את העין האחרונה בשרשרת ההתחלתית ליצירת טבעת סגירה לכפתור. עם קצה החוט שהשארנו בתחילת העבודה נתפור כפתור בצד השני.

IMG_7005

ושתי המלצות לסיום סיומת…

למי מבינכן שמתפעלות בלוג או סתם רוצות לצלם יפה את העבודות שלכן (ולא משנה אם העבודות שלכן סרוגות, תפורות, מבושלות וכו') אני ממליצה בחום על הרקעים לצילום, הכל כך פרקטיים, של יעל יניב. אז גילוי נאות – לא היו לי פרקט או רצפת עץ לצלם עליהם את הצווארון הזה… אחרי שהייתי נלחמת עם הצילומים במאמץ לעשות אותם קצת פחות מכוערים, נתקלתי בפטנט הזה שלה ותוך שלוש שניות רכשתי אותו. הרקעים הסטנדרטיים מתאימים לצילום פריטים קטנים יחסית, אבל אם אתם סגורים על עצמכם ועל מה שאתם צריכים, אפשר להזמין במיוחד בגדלים גדולים יותר (:

  למי מבינכן שמתפעלות בלוג או סתם רוצות לצלם יפה את העבודות שלכן, ואין להן מצלמה שווה (כמוני…). הייתי לפני שבועיים בסדנאת WOW TO של דנה ישראלי (הלא היא דנדושה), שעסקה בצילום בסמארטפון… כן כן… גם היה כיף, גם ללכת לסדנא זה פינוק רציני, וגם למדתי כמה דברים שעוזרים לי במלחמותיי ליצור צילומים קצת פחות מכוערים (:
אני לא בטוחה שהסדנא הזאת תתקיים שוב, אבל תבררו, ואם לא, פשוט תלכו לאיזושהי סדנא שלה, כי הכל נראה לי ממש שווה!

♥ ♥ ♥ עד כאן להפעם

ליאת.

3 מחשבות על “צווארון סרוג

  1. גם אני ב"דיליי" אז בעניין חוטי הטריקו תוכלי לימוא אותם גם ברשת במרמלדה מרקט.

  2. איך שראיתי את הצילומים אמרתי שזה הרקעים של יעל יניב.
    והצילומים שלך ממש מקסימים- אל תרדי על עצמך…
    תודה על ההוראות- אני עוד בהתלבטות עם עצמי אם אני אוהבת את הצוורונים הללו :)

השאר תגובה