כרית גלים

כרית - עושה עיניים

סרגתי כיסוי לכרית. מרובעת. מחוטי טריקו.

אז כן, אפשר לסרוג סתם ריבוע או מלבן גם מחוטי טריקו… למי שיודעת לסרוג במסרגה אחת זה ברור, אבל בגל הסריגה בחוטי טריקו, רוב הסריגה היא מעגלית. אז אפשר גם אחרת. שורות, לא סיבובים, הלוך ושוב…

רציתי לתפור כריות גדולות (70*70) לפינת הישיבה בחצר שלי. היו לי בדים מהממים שקניתי בנתנאלה והתכנית היתה מושלמת. אפילו קניתי רוכסן (בחיי!!!). מראש!!!

כרית 2 - עושה עיניים

ואז הסתבר שהבדים שלי הם בחתיכות קטנות מידי, מה שאומר שכל צד בכרית צריך להיות בצבע אחר, וזה יהיה מזעזע. אז החלטתי לנסות לסרוג את הכיסוי מחוטי טריקו. בכרית יותר קטנה אני לא חושבת שהייתי עושה את זה, כי זה יוצא מאוד מאסיבי, רק אם היו לי חוטים דקים במיוחד…

בכל מקרה, את הכרית הזאת סרגתי בחוטים עבים יחסית, מסרגה 12 (בדיעבד עדיף היה 10, כדי להימנע מרווחים בין העמודים). אני סרגתי במעגל, כדי להימנע מתפר, אבל בדיעבד אולי עדיף היה לסרוג בשתי חתיכות ולתפור אותן, כדי לשלוט יותר בגודל הסופי ובהידוק. בכל מקרה זה יהיה יותר פשוט.

דוגמת גלים מקרוב - עושה עיניים

בחרתי דוגמא שמסתובבת הרבה ברחבי הרשת, וחביבה עלי מאוד. דוגמת גלים שמשלימים אחד את השני. אין לי תיאור מוצלח יותר. בקיצור, תראו בתמונה.

לקוראות התרשימים מבינכן, הנה תרשים שיחסוך מילים רבות…

לא קוראות תרשימים? לא נורא:

נתחיל משרשרת עיני בסיס. בגודל הקטן ביותר של החזרות על הדוגמה יהיו 27 עיניים – מס' העיניים ההתחלתי שלכן צריך להתחלק ב- 12 לצורך החזרות + 3 עיניים לסגירת הגל האחרון. (זאת אומרת, מ- 27 עיניים, אתן יכולות להגדיל בתוספות של 12 עיניים כל פעם. ברור??).

קיצורים: ע"ש = עין/ני שרשרת || ח"ע = חצי עמוד || עמ' = עמוד || עמ' קצר = עמוד קצר.

לסריגה לפי התרשים נתחיל בסריגת 27 ע"ש.

שורה 1: נסרוג עין שרשרת נוספת, ח"ע לעין השניה מהמסרגה ו- 2 ח"ע לעיניים הבאות, 3 עמ' קצרים, 3 עמ', 3 עמ' קצרים, 3 ח"ע, 3 עמ' קצרים, 3 עמ', 3 עמ' קצרים, 3 ח"ע.

שורה 2: ע"ש ולסובב את העבודה. חצאי עמודים לכל אורך השורה (סה"כ 27 חצאי עמודים בשורה).

שורה 3: 3 ע"ש (נחשבות לעמ' הראשון בשורה) ולסובב את העבודה. 2 עמ' נוספים, 3 עמ' קצרים, 3 ח"ע, 3 עמ' קצרים, 3 עמ', 3 עמ' קצרים, 3 ח"ע, 3 עמ' קצרים, 3 עמ'.

שורה 4: נחזור על שורה 3.

שורה 5: נחזור על שורה 2.

שורה 6: נחזור על שורה 1.

נחזור על סריגת שורות 1-6 עד הגובה הרצוי, ונדאג לסיים בשורה 3 לקבלת סיומת ישרה ולא גלית.

זה הכל. פשוט וקל. מוזמנות לעוף על זה ולהראות לי תוצרים בדף הפייסבוק! (:

♥ ♥ ♥

ולמתחילות שרוצות גם, הסדנה הקרובה בסדנאות הנודדות שלי לסריגה בחוטי טריקו תהיה בשבוע הבא, יום ג' ה- 20/8 בשעה 19:30 בסתריה, אז אם בא לכן, דברו איתי (:

נשיקות וחיבוקים,

ליאת

19 מחשבות על “כרית גלים

    1. הי אושרת,
      הדרך הפשוטה ביותר היא בסיום השורה, לבצע את משיכת החוט האחרונה שלך (בסיום העמוד/חצי עמוד/עמוד קצר האחרון בשורה) כבר בחוט מהצבע הבא שאת רוצה לעבור אליו, ואז להתחיל את השורה הבאה איתו… יש גם אפשרויות מסובכות יותר אבל זו הכי פשוטה, ובמידה ואת מחברת בתפירה את שני צידי הכרית, גם לא יראו את נקודת מעבר הצבע הזו.
      בהצלחה :)

  1. א. מהמם..
    ב. ניסיתי ופרמתי מספר פעמים. הבעיה שלי היא בכמה צפוף וחזק צריך לסרוג. איך אני יודעת..?
    ג. החוטים שלי חלקם עבים וחלקם לא. האם להחליף מסרגות..?

    1. הי זהורית,
      א. תודה.
      ב. בדר"כ כדאי לסרוג רפוי יחסית, במידה והסריגה עדיין צפופה ברמה שמוצאת חן בעינייך כך שלא רואים את הכרית הפנימית.
      ג. שילוב של חוטים דקים ועבים בדוגמה הזו הוא בעייתי. אם את לא יכולה לשלוט במתח הסריגה ולהתאים אותו לחוט רק באמצעות היד שלך, אפשר להחליף מסרגות אבל זכרי שהרעיון הוא שאם את עוברת לחוט דק יותר, את צריכה דווקא להגדיל את מס' המסרגה כדי לפצות על דקיקות החוט…
      בהצלחה (:

  2. ההוראות שנתת הם רק לצד אחד של הכרית?אם אני רוצה לסרוג גם את הצד השני לסרוג בספירלה או שני חלקים שוים ולחבר בינהם?אם אני רוצה ששני החלקים יהיו שוים והגלים יתחברו בדיוק גם בצד השני איך אני סורגת בספירלה. הכיסוי שאני סורגת חייב להיות מתוח על הכרית או שאפשר שהוא יהיה לוז
    אני מעדיפה לסרוג את שני הצדדים של הכרית יחד מה לעשות ?

    1. הי ליאורה,
      לא. ההוראות הן לסריגת הדוגמה הבסיסית. במקרה של הכרית שבתמונה הוספתי לדעתי עוד 15 עיניים לשרשרת ההתחלתית וחזרתי על הדוגמה לאורך העיניים הנוספות. בעיקרון, את יכולה לסרוג דוגמית לפי ההוראות והתרשים שנתתי, לבדוק מה הגודל שיוצא לך ובהתאם לכך להגדיל את מס' העיניים לגודל הכרית/המשטח הרצוי לך (הגדלת מס' העיניים בשרשרת הבסיס צריך להיות בכפולות של 3). בהצלחה (:

  3. זה מהמם כ״כ! עשית לי חשק כ״כ, למרות שאין לי זמן בגרוש…

    אפשר רק שאלה? אני גרה בפלורידה ורוצה למצוא מקום שאפשר להזמין חוטי טריקו כאלה, אבל אין לי מושג אין קוראים להם באנגלית או למצוא אתר ברשת שמכור אותם.

    תוכלי לעזור לי עם זה?

    1. הי חני,

      המונח שמשתמשים בו באנגלית הוא בדר"כ T-shirt Yarn או Zpagetti Yarn. יש מותג אירופאי שנקרא Hooked, אבל אני לא יודעת אם הוא נמכר גם בארה"ב. בהצלחה :)

  4. תודה רבה.
    מודה לך מאוד על ההוראות הברורות ,
    משהו שלא כ"כ מצוי באתרים.
    שיהיה לך יום נפלא עם הרבה יצירה​

    1. הי ליאורה,
      אחרי שמסיימים את שורה 2, בכדי להתחיל את שורה 3 סורגים 3 עיני שרשרת, שמהוות את העמ' הראשון בשורה 3 ואז מסובבים את העבודה וממשיכים בסריגת שורה 3 (:

  5. כרית מהממת ..
    אשמח אם תוכלי להסביר איך סורגים פשוט ריבוע או מלבן ללא דוגמאות .. תודה :)

    1. ממש, אבל ממש יפה. כל הכבוד – עם מה מילאת? קנית כרית גדולה (ואם כן, אז מהיכן) או שהכנת בעצמך? אני מאוד אוהבת גם את הרעיון וגם את הביצוע…

      1. הי ג'ודי,
        תודה! פשוט קניתי כרית ללא כיסוי. אפשר להכין יחסית בקלות, אבל זו התעסקות. אני רכשתי את הכרית ביבנה, בחנות מפעל שנקרא "פינוק", אבל אני מעריכה שברחבי הארץ ניתן למצוא במקומות רבים… (:

השאר תגובה