שטיח הפרפרים של טובה

רגע, זה שוב ראש השנה עכשיו?? אוי ויי, איך זה שוב קרה?…

מה אתם אומרים על העיצוב החדש של הבלוג לכבוד השנה החדשה??
אל תענו לי. הכל פה קצת עקום ואולי תיכף נחזור לעיצוב הישן אבל כבר אין לי כוחות להתעסק עם זה הלילה :)

הפרפרים של טובה - שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug

אז, טפסטרי קרושה (Tapestry crochet) היא טכניקה ממש לא חדשה בסריגה (באמצעותה סורגים כיפות עם דוגמאות, למשל). הרעיון הבסיסי שלה הוא סוג של אריגה – סורגים תוך שילוב של כמה צבעים במהלך שורה אחת של סריגה אחידה. אני חייבת להודות שבהתחלה, ברוב הגרסאות שראיתי שלה, לא ממש התלהבתי, שלא לומר קצת זלזלתי. מפה לשם, טעיתי בגדול, וזו לא הפעם הראשונה (ברשימת הדברים שזלזלתי בהם בתחילת הדרך ובסופו של דבר הראו לי מה זה אפשר למצוא לדוגמה את הסריגה בחוטי טריקו, כן כן, ואת רוני דלומי, לה אני חייבת התנצלות רצינית ביותר…).

בהתחלה שילבתי את הטכניקה בדפנות של סלים ותיקים ועכשיו הגיע הזמן לעלות שלב, אל השטיחים, שבינתיים הגיעו רק לגודל של שטיחונים ;) הניסיון הראשון היה עם שטיחון הכוכב איתו השתעשעתי כדי להבין במה זה כרוך, מה שגרר כל כך הרבה תגובות שלא היה מנוס מלהתייחס לזה ברצינות.

     שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug  שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug

עם דוגמת שטיח הפרפרים, שאסביר כאן, עשיתי ניסיונות עם ההגדלות בשטיחים האלה, ובדיעבד היא יצאה מקסימה ומצויינת ללימוד הטכניקה.

כדי להגיע למרקם סריגה אחיד אנחנו צריכים "לקחת איתנו" את שני החוטים לאורך כל השורה, כדי שנוכל להשתמש בחוט בצבע הדרוש בכל נקודה במהלך הסיבוב. אני מעדיפה לסרוג בטכניקה הזו רק בחצאי עמודים, כיוון שהם מאפשרים סריגה צפופה במהלכה החוטים בצבעים השונים מוסתרים היטב, וכך מקבלים סריגה נקיה יותר. שכלול נוסף של הצפיפות לחוטי הטריקו הוא השימוש בסריגת חצאי עמודים מפוצלים (Center sc, או Waistcoat stitch – או בשם שנפוץ לו כאן לאחרונה – "תך שיבולים"), שמצופפת גם היא את הסריגה, ונותנת מראה אטום ושורות שכאילו נכנסות אחת לתוך השניה.

הפרפרים של טובה - שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug

דברים לקחת בחשבון לפני שמתחילים:

1. כיוון שכל שורה שניה בסריגה מכילה בתוכה שני חוטים והסריגה מאוד צפופה, השטיח יוצא עבה וכבד יחסית לשטיח רגיל, ולוקח יותר חוט. לטעמי זה מהמם ובחוטים הנכונים מקבלים את השטיח הכי הכי נעים לכפות רגליים ולטוסיקים קטנים, אבל מי שזה בעייתי בעיניו יכול להשתמש בחוטי טריקו דקים וקלים יחסית, או בחוטי הריבון למיניהם, למרות שנעים, זה לא יהיה ;)

2. מי שאין לו סבלנות, שלא יכנס לזה. סריגה של חצאי עמודים ועוד מפוצלים היא איטית ביותר, וכיוון שחלק מהזמן צריך להחליף חוטים תוך כדי סריגה, הסריגה לא "זורמת". אני חייבת להודות שבכל העבודות הראשונות שלי בטפסטרי קיטרתי נורא, אבל בסופו של דבר התוצאות היו כל כך מרשימות שזה היה שווה את זה וגם מתרגלים.

3. בחוטי טריקו בכל זאת העבודה יוצאת מאוד מאסיבית, לכן אני נוטה לא לשלב יותר משני צבעים לאורך שורה אחת, אבל לשיקולכם. צריך לקחת את זה בחשבון בעיקר כשמתלהבים מהדוגמאות המהממות שאפשר למצוא ברשת, שרובן לא מיועדות לסריגה במקור.

4. אני סרגתי על בסיס של 8 חצאי עמודים. למי שסורגת רפוי יחסית, כמוני, בסיס של 8 בחצאי עמודים הוא לא משהו, ובשלבים מסויימים יוצר גלים בשטיח. לכן שימו לב שהדוגמה כתובה כך שכל כמה סיבובים יש שורות ללא הגדלה. אם אתם סורגים ולא נוצרים לכם גלים, אתם יכולים לוותר על העניין ולשלב הגדלות כרגיל גם בשורות האלה (פשוט לדלג עליהן). אופציה נוספת, היא לסרוג את הדוגמה על בסיס של 6 חצאי עמודים, מה שבדר"כ ייתן שטיח שטוח לאורך כל הדרך, אבל נותן תחושה דלה יותר בשילוב הדוגמאות…

5. כן, גוזרים את החוטים בסוף כל שורה. כן, יש מלא חוטים להסתיר. תתמודדו. ואופציה נוספת שהגיעה אלי באיחור מצער, היא להשתמש בסוף השורה בטכניקה הזו או בווריאציות שלה, כדי לא לגזור את החוט בצבע הבסיס.

6. אני סרגתי (ושרטטתי בתרשים) שטיחון בקוטר כ- 70-80 ס"מ, אבל אפשר להמשיך ולהגדיל את הדוגמה על פי אותם עקרונות הגדלה ושילוב צבעים עד לגודל הרצוי.

הפרפרים של טובה - שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug

הטכניקה בגדול

* החל מהסיבוב השני כל חצאי העמודים יהיו חצאי עמודים מפוצלים (Center sc, שהוא Waistcoat stitch, שהוא גם "תך שיבולים"). הם נסרגים למרכז גוף חצי העמוד מהשורה הקודמת, במקום לתוך ראש חצי העמוד שנחשב לעין הרגילה, והנה סרטון הדרכה לעניין.

* החל מהסיבוב השני כל הסיבובים יתחילו בחצי עמוד "עומד", שנסרג מלמעלה (Standing SC) – הנה לכם סרטון (שימו לב שבסרטון הזה אני מדגימה תוך סריגה של חצי עמוד למיקום העין הרגיל, בשטיח אתם צריכים לסרוג אותו מפוצל, לגוף חצי העמוד…).

* כל הסיבובים יסגרו בעין נסתרת/מדומה (Seamless join) תוך הקפדה שמספר העיניים הכולל לא השתנה. אני מדגימה איך לעשות את זה בסרטון הזה (כשאני לא בורחת לעידית מהפריים…).

* אופציה נוספת לסרוג בלי לגזור את החוט בצבע הבסיס היא לסגור את השורות באחת הטכניקות שיש בסגנון הזה. כשמבינים את העיקרון ומצליחים להגיע איתה למתח הסריגה הנכון זה ממש משדרג את איכות החיים בדוגמה הזו.

* החלפת צבעים בטפסטרי – כל עוד אנחנו לא משתמשים בצבע הנוסף, אנחנו פשוט סורגים מעליו כאילו כדי להסתיר אותו בתוך הסריגה. כאשר אנחנו יודעים שחצי העמוד הבא אמור להיות בצבע שונה, נבצע את משיכת החוט האחרונה בחצי העמוד הנוכחי תוך שימוש בחוט בצבע הבא, כדי להגיע למצב בו הלולאה שעל המסרגה היא בצבע החדש כשאנחנו עומדים לסרוג בו את חצי העמוד הבא. יותר פשוט לראות את ההדגמה שכאן, או לעקוב אחרי התמונות בהמשך…

מי שהבין עד כאן הכל, יכול פשוט להתחיל לסרוג על פי התרשים שלמטה. כשמתחילים ומסיימים את השורות תוך גזירת החוט, הנקודה בה בוחרים לסרוג את תחילת השורה לאורך הסיבוב לא משנה (רק חשוב שיהיה במיקום יחסי נכון בין הגדלות/צבעים על פי התרשים). מי שלא ברור לו איך להתחיל יכול לעקוב אחרי ההוראות לשורות הראשונות ואז להמשיך לתרשים…

איך להתחיל?

סיבוב 1: נתחיל בצבע הבסיס ונסרוג טבעת קסם + עין שרשרת לעליית גובה (שהיא גם "נעילת" הטבעת), ולתוכה 8 חצאי עמודים. נסגור את הסיבוב בעין נסתרת ונקפיד לבדוק שיש לנו 8 עיניים לאחר הסגירה. לא פחות ולא יותר.

סיבוב 2: החל מהסיבוב הזה כל חצאי העמודים בשטיח יהיו חצאי עמודים מפוצלים. נתחיל את הסיבוב בחצי עמוד עומד (Standing SC) לתוך אחד מחצאי העמודים בסיבוב הקודם, ונוסיף חצי עמוד נוסף לתוך אותו חצי עמוד מהסיבוב הקודם. נמשיך ונסרוג 2 חצאי עמודים מפוצלים לתוך כל חצי עמוד מהסיבוב הקודם. בשורה הזו זה קצת טריקי. שימו לב שבסוף הסיבוב יש לכם 16 עיניים. לא פחות ולא יותר. נסגור בעין נסתרת ונוודא שוב שיש לנו 16 עיניים :)

סיבוב 3: נתחיל בשילוב הצבע הנוסף. נסרוג חצי עמוד עומד (ומפוצל כמובן!) בצבע הבסיס לתוך אחד מחצאי העמודים בסיבוב הקודם. נתחיל בסריגת חצי עמוד נוסף לתוך אותו חצי עמוד, אך לא נשלים את סריגת חצי העמוד הזה, ונעצור לפני משיכת החוט האחרונה בו. להשלמת חצי העמוד נניח על המסרגה את החוט בצבע הנוסף ונמשוך אותו דרך שתי הלולאות שנותרו לנו על המסרגה. כך נקבל חצי עמוד בצבע הבסיס ולולאה על המסרגה בצבע החדש:

     עושה עיניים - טכניקת שטיח טפסטרי מחוטי טריקו || OsaEinaim - T-shirt yarn tapestry rug technic  עושה עיניים - טכניקת שטיח טפסטרי מחוטי טריקו || OsaEinaim - T-shirt yarn tapestry rug technic

נסרוג חצי עמוד מפוצל אחד אל העין הבאה בצבע הנוסף, כשבסיומו נמשוך את הלולאה מהחוט בצבע הבסיס:

     עושה עיניים - טכניקת שטיח טפסטרי מחוטי טריקו || OsaEinaim - T-shirt yarn tapestry rug technic  עושה עיניים - טכניקת שטיח טפסטרי מחוטי טריקו || OsaEinaim - T-shirt yarn tapestry rug technic

* 2 חצאי עמודים בצבע הבסיס לאותה עין, חצי עמוד בצבע הנוסף לעין הבאה * נחזור על הרצף שבין הכוכביות עד לסוף הסיבוב, כאשר אנחנו מחליפים תמיד את חוט העבודה במשיכת החוט האחרונה שלפני חצי העמוד שאמור להיות בצבע שונה. נסגור את הסיבוב בעין נסתרת (שימו לב, לפני הסגירה בעין נסתרת יש למשוך לולאה בצבע של חצי העמוד הראשון בסיבוב, כדי שהסגירה תהיה בצבע הנכון!). בסיום השורה נקבל משהו כזה:

עושה עיניים - טכניקת שטיח טפסטרי מחוטי טריקו || OsaEinaim - T-shirt yarn tapestry rug technic

סיבוב 4: נחבר את החוט בצבע הבסיס בחצי עמוד עומד למרכז חצי עמוד "צבעוני" מהשורה הקודמת. נסרוג חצי עמוד נוסף לאותו מקום. נמשיך בחצי עמוד בודד לכל אחת משתי העיניים הבאות * 2 חצאי עמודים לאותה עין (למרכז חצי עמוד צבעוני), וחצי עמוד בודד בשתי העיניים הבאות * נחזור על הרצף שבין הכוכביות עד לסוף הסיבוב ונסגור בעין נסתרת. השורות הזוגיות בדוגמה נסרגות בצבע הבסיס בלבד.

סיבוב 5: נחבר את החוט בצבע הבסיס בחצי עמוד עומד מעל חצי העמוד הימני באחד מצמדי חצאי העמודים בסיבוב הקודם. * חצי עמוד בודד לעין הבאה, תוך החלפת צבע החוט בסגירה שלו, חצי עמוד בחוט הצבעוני לעין הבאה תוך החלפת צבע החוט בסגירה, שני חצאי עמודים בצבע הבסיס לעין הבאה, חצי עמוד בודד לעין הבאה * חזרה על הקטע בין הכוכביות עד סוף הסיבוב (שיסתיים בשני חצאי עמודים בצבע הבסיס לאותה עין). סגירה בעין נסתרת.

נמשיך בסריגת הדוגמה על פי אותו עיקרון תוך מיקום ההגדלות והחלפות הצבע על פי התרשים (שעלה לי בבריאות לשרטט!!!). שימו לב שבשורות 7-8 ו- 15-16 לא משולבות הגדלות. ושימו לב שזה ממש לא תרשים סריגה רשמי מבחינת הסימונים, זה רק תרשים להדגמת מיקום שילובי הצבעים וההגדלות בדוגמה הזו…

עושה עיניים - תרשים שטיח הפרפרים של טובה || OsaEinaim - Tova's butterflies rug pattern

זה הכל. אם רוצים להגדיל את הדוגמה ממשיכים על פי אותם עקרונות של הגדלה ומיקומי צבעים. רצוי לסיים בשורת חצאי עמודים ללא הגדלה. אם זה יוצר סיומת לא מספיק שטוחה ניתן לסרוג את השורה האחרונה במסרגה גדולה יותר במידה אחת.

כשאמצא בי עוד כח אשתדל לשרטט לכם גם את הדוגמה של שטיח הכוכב עם ההגדלות המדוייקות, אבל אתם מוזמנים לשחק קצת עם דוגמאות דומות שיש ברשת (לאו דווקא לסריגה) ולהגיע לדוגמאות מעניינות…

למי שמסתבך, או למי שסתם אין לו כוח להוראות וסרטונים, עקב בקשות אני אעביר סדנה ספונטנית לסריגת דוגמאות שטיחי הטפסטרי האלה ביום שישי הקרוב, 11/9/15 בבוקר, רגע לפני החג, בגבעתיים, וביום חמישי הבא, 17/9/15 בערב בסתריה. מוזמנים בשמחה רבה :)

הפרפרים של טובה - שטיח טפסטרי מחוטי טריקו - עושה עיניים || T-shirt yarn / Trapillo - Tapestry Crochet rug

רגע, איך כל זה קשור לטובה??

למי שלא מכיר, טובה היא הכלבה שלי. כשהתחלתי לסרוג את הדוגמה וגיליתי שזה יוצא שטיח נעים נעים ורך רך רך, החלטתי שזה יהיה השטיחון של טובה, כי היא הכלבה הכי טובה בעולם ומגיע לה השטיח הכי נעים בעולם :)
איכשהו, עם כל התלבטויות הצבעים שלי, ההתמהמהות הרגילה, וזה שהאמנתי שיש לה עוד זמן, לא הספקתי לסיים לה אותו בזמן והיא לא הספיקה לנמנם עליו. אבל היי, לפחות מצאתי לה דוגמת שטיח שמתאים לקרוא על שמה, גם בצבעים (כן, כן, יש גם גירסה לכלבים בהירים…) וגם בשם האופטימי.
מקווה רק שהיא יודעת, שאני אוהבת אותה כמעט כמעט כמו שהיא אהבה אותי :)

עושה עיניים - טובה

יאללה, שתהיה שנה טובה, והצביעו לרוני דלומי במצעדים השנתיים!!!

ליאת

46 מחשבות על “שטיח הפרפרים של טובה

    1. Hi dear, did you check your promotions/spam folders in your mailbox?
      It was probably sent a few minutes after you signed in, so check to see if it is there. probably with some Hebrew headline that you don't really understand ;) and by the way, the patterns there are in Hebrew too… if you can't find it, please try and email me to osaeinaim@gmail.com, so I'll have your email and I'll make sure it is being sent.
      Regards :)
      Liat

  1. היי ,
    השטיח מהמם , הכנתי אותו לפי הסרטוט והוא הגיע רק לקוטר 60 , מה יכולה להיות הטעות ?

    1. הי מעיין,
      אם סרגת את כל השורות בתרשים, ההבדל יכול לנבוע ממתח סריגה מהודק, או חוטים דקים יותר מאלה שאני השתמשתי בהם. אפשר להמשיך ולהגדיל את הדוגמה על ידי חזרה על שילוב נקודות הצבע, והמשך יצירת הגדלות בעיגול על פי עקרונות ההגדלה בחצאי עמודים…

  2. היי ליאת, בחזרה לשטיח הפרפרים… בסוף כל שורה צריך לגזור גם את החוט של צבע הבסיס?
    תודה, ושנה טובה ♡
    מירב

  3. הייתי מעוניינת ללמוד את הטכניקה (אין לי ניסיון קודם)
    מתי את מעבירה סדנה באיזור ראשון ומה העלות?

    1. הי שרון, את מוזמנת לדבר איתי ב- 052-7044117 כדי שאסביר בדיוק (או שלחי לי הודעה כדי שאוכל לחזור אליך).
      הטכניקה הזו ספציפית היא לא טכניקה שאפשר להתחיל איתה, אלא יש צורך להתחיל בלימוד טכניקות פשוטות יותר בסריגה…

  4. היי :) קודם כל איזו דוגמה משגעת :)

    וגם ההסברים ממש ברורים! ממש לא מובן מאליו :)

    רק שאלה :) מה קורה בחלק האחורי של השטיח? בד"כ אני מטמיעה חוטים אבל כאן החוט הצבעוני מתוח מ"פרפר" ל"פרפר". הוא אמור להישאר ככה? או שאני אמורה לחתוך אותו בכל נקודה ולהטמיע?

    תודה :)

    1. הי מירי, האמת שמה שקורה בחלק האחורי של השטיח זה לא פשוט… :)
      הרעיון הוא שאת החוט הצבעוני את לא מותחת מפרפר אל פרפר. כיוון שאת סורגת את אותו חוט צבעוני לאורך שורה שלמה, את מטמיעה אותו תוך כדי סריגה מעליו עם צבע הבסיס בעיניים שנמצאות בין נקודות הצבע. ממש לא לחתוך אותו אחרי כל נקודה, כי אז זה יהיה באמת קטסטרופה של שוונצים…

  5. לפני הכל. בלוג מהמם!!!
    שאלה של צעירות :)
    יש לי עוד דרך לפני השטיח המקסים הזה…
    אני סורגת שטיח והוא על בסיס של 6 ח.ע.
    יוצא לי עם גלים…
    ראיתי שאת כותבת שזה קורה יותר בבסיס של 8 ח.ע. ואז פשוט מדי פעם לסרוג שורה שלמה בלי הגדלות.
    האם אותו דבר גם ב 6 ח.ע.?
    וכל כמה שורות כדאי לא להגדיל?
    תודה רבה!!!

    1. הי נעם :)
      בשטיח על בסיס של 6 זה בדר"כ לא אמור לקרות לך, אלא אם כן יש בעיות בספירה/מתח סריגה/שינויים בעובי של החוט.
      אבל, כל עוד אני לא שם כדי לראות מה הבעיה, סריגת שורות ללא הגדלות יכולה לסדר את זה אבל רק אם את עושה אותה ממש כשרק מסתמן צל של גלים. אם יש כבר גלים, לפרום אחורה ואז לסרוג שורה – שתיים בלי הגדלות. ויהיו גם כאלה שיגידו שאולי יהיה לך קל יותר להתחיל משטיח של עמודים…
      וגם אם בא לך תשלחי לי תמונה של העבודה לדף הפייסבוק, ואולי אוכל לראות במה בדיוק מדובר…

  6. עוד שאלה קטנה… אני סורגת שטיחים וסלסילות ואוהבת לסגור כל שורה עם עין שטוחה (כי אני פחות אוהבת את המראה הספירלי). אני מתחילה במעגל קסם סורגת לתוכו 6 SC ומסיימת עם SL ST אבל אז הSL ST עצמו יוצר עין.
    1. האם בסיבוב הבא אני קופצת עליו? כי אם אני קופצת נשאר לי רווח גדול…
    2. כשאני מתחילה את הסיבוב החדש אני עוש עין שרשרת האם בתוך הS הראשון שבו נכנסתי ועשיתי את הSL ST אני עושה חוץ מהעין שרשרת עוד 2 SC או שהעין שרשרת כבר נחשבת לSC הראשון?

    מבולבלת, עשיתי כבר כמה זמן סלסילות ושטיח ופתאום הכל מתבלבל לי :)

    תודההההה

    1. הי,
      יש כמה דרכים להתייחס לעניין התפר בסלסלה. אם אני סורגת בסגירת שורות בלי לחתוך את החוט אני מדלגת על העין השטוחה ודואגת לסרוג אותה מהודקת יחסית. אני לא מחשיבה את עין השרשרת כחצי עמוד, וסורגת את חצי העמוד הראשון לתוך עין הבסיס ממנה יוצאת עין השרשרת (ולתוכה סרגתי את העין השטוחה מהסיבוב הקודם).

  7. נחשפתי לבלוג זה רק עכשיו אחרי כמה שנים של סריגה שאני לומדת מהאנטרנט. קודם כל מהמם!!! את מוכשרת ברמות. דבר שני רציתי לשאול שאלה בסיסית ואולי טיפה מוזרה. בדרך כלל כשהייתי עושה SC הייתי מכניסה את הוו מתחת ללולאה ואז מעבירה את החוט מעל הוו ומושכת במקום להעביר את הוו מעל החוט ולמשוך. האם זה משנה? עכשיו שיניתי כמו בהדרכות אבל זה הרבה יותר קשה לי לעשות את זה… תודה רבה!

    1. הי :)
      אכן יש יותר מ"סגנון" אחד בסריגה במסרגה אחת…
      אני אישית תמיד מניחה את החוט מעל המסרגה/וו ואז תופסת אותו. יש כאלה שמביאים את המסרגה מעל החוט (לפעמים יש כאלה שבחלק מהשלבים בסריגה מביאים את החוט מעל המסרגה ובחלקם מניחים את המסרגה מעל החוט…).
      בכל מקרה, כאשר לא סורגים כפי שהסברתי, הסריגה יוצאת צפופה יותר כי העמודים/חצאי העמודים מלופפים קצת סביב עצמם. יש מקרים בהם כשרוצים לסרוג בכוונה מהודק יותר מעלים את המסרגה מעל החוט…
      מקווה שמובן, כי הצלחתי לבלבל אפילו את עצמי ;)

      1. תודה על התגובה המהירה.
        אם הבנתי נכון אז עבור SC את מעבירה את המסרגה דרך הלולאה שמה את החוט מעל המסרגה מושכת שוב שמה את החוט מעל המסרגה ומעבירה דרך שתי לולאות.
        ואז במצב כזה שבו אני שמה את החוט מעל המסרגה (בחלק הראשון) תהיה סריגה פחות צפופה.
        ואם אני רוצה סריגה יותר צפופה אני יכולה:
        להעביר את המסרגה בלולאה ובחלק הזה לשים את המסרגה דווא מעל החוט למשוך לשים מעל למשוך.

        הבנתי נכון?

        ניסיתי שעה להתסכל על שתי סלסליאות שעשיתי אחת ששמתי מתחת ואחת מעל ופשוט לא מצאתי הבדלים בתפר חחח
        ואז ניסיתי מלא זמן להעביר מתחת להעביר מעל להסתכל איך החוט הולך אם זה שונה איפה זה שונה
        ויייי הרגשתי כאילו כבר שנים אני סורגת בשיטה לא טובה (אפילו כל אחד יש לו את היד שלו וזה חחח)

        1. נראה לי שהבנת נכון… ואין נכון ולא נכון בעניין הזה. יש רק דברים מסויימים וטכניקות מסויימות בהן בגלל ההידוק הגדול יותר זה יכול להשפיע על התוצאה (לפעמים לרעה…).

  8. מהמם!! ניסיתי ויצא ממש יפה
    ההשקעה בתרשים ראויה להערצה 😄
    רק שאלה קטנה…האם הבנתי נכון שבכל שורה החוט בצבע הבסיס נחתך ומתחבר מחדש בשורה הבאה?

    1. הי מאיה :)
      אכן הבנת נכון… רשמית, אפשר קצת לשחק עם זה, ויש כמה דרכים בהם ניתן לגרור אותו לאורך שתי שורות לפחות, ובטכניקות מסויימות גם יותר, אבל זה קצת מסובך להסביר, והאמת היא שאם כבר יש כל כך הרבה חוטים שם, אז יאללה, שיהיה… ;)

  9. טרחתך בשרטוט התרשים נרשמה!
    כל הכבוד. גם יצא יפה מאוד :)
    אני בטוחה שטובה שמחה בערך כמונו, על ההדרכה מאירת העיניים שלך.
    שנה טובה <3

  10. היי ליאת
    השטיח מאוד יפה וגם הבלוג החדש
    תתחדשי
    שנה טובה ופוריה בסריגה ורעיונות חדשים
    אירית מוקטל

    1. הי רעיה :)
      כיוון שהרבה שואלות, כנראה שאפרסם תאריך נוסף לאחרי החג. תוכלי להתעדכן בפרסומים שלי בפייסבוק, או על ידי מעקב אחרי לוח הסדנאות כאן בבלוג.
      שנה טובה :)

  11. תמיד כיף לקרוא אותך ואת תמיד מעוררת השראה. אפילו ביום הכי נוזלי של השנה בא לי מיד לסרוג!

  12. ואוו! אני ממש אוהבת – גם עיצוב הבלוג (קריא יותר, נקי יותר, נותן לתמונות להיות מרהיבות יותר), והדוגמאות לשטיחים וההוראות כרגיל – שובות לב ומסרגה… תודה!

  13. פשוט תענוג לקרוא/לראות את ההדרכות שלך חמודה. שנה טובה ויצירתית.

    1. היי – איזה כייף שגיליתי אותך! תודה על שאת חולקת איתנו את הכשרון וההשקעה

          1. היי ליאת,
            בטבעת הקסם כשאת עושה עין שרשרת לעליה לגובה ומוסיפה 8 חצאי עמודים, עין השרשרת לא נחשבת לחצי העמוד הראשון? ואז מוסיפה עוד 7 חצאי עמודים?

השאר תגובה