גרביים. לא, לא אחד. שניים.

גרביים? לסרוג? למה???
אתם צודקים, לא ברור, אבל זה ממש לא באשמתי. בחיי.

לקראת החורף שעבר, נהיה לעידית מסורגות (בזמן) קטע כזה, של לסרוג גרביים. בשתי מסרגות, כמובן. זה היה הדבר היחיד שעניין אותה. היא חקרה את כל סוגי הגרביים, תוך כדי סריגה במקביל של איזה עשרה זוגות שונים ולא הפסיקה לדבר על זה בקטע קצת משוגע… אני, בתור חברה תומכת שחושבת שאין שום סיבה בעולם לסרוג גרביים, בשום מצב, הבעתי את תמיכתי בזה שצחקתי עליה על העניין רק מידי פעם, ולא כל הזמן.

עם הגעת החורף , חלה החמרה בתופעה. הדיבור שלה על לסרוג גרביים הפך לדיבור על זה שהיא תלמד אותי לסרוג גרביים. גם כאן, בניסיון לשמור על החברות, החלטתי להתעלם בעדינות מההערות האלה, תוך תקווה שהן יחלפו מעצמן.

מפה לשם, בעיצומו של אותו חורף, מצאתי את עצמי בסטודיו שלה, עם מסרגות עגולות מס' 2.5 (!!!) שני כדורי צמר גרביים, ומחברת. רושמת הוראות, כאילו מחר אני סורגת עוד זוג. ממש…

ההתחלה...

מה אני אגיד לכם, זה לא היה קל, נפשית. הרעיון הכללי היה סריגה של 2 גרביים במקביל, על מסרגות עגולות, מקצה האצבעות למעלה (Toe – up). הקטע הקשה הוא להבין איך לתפעל את זה בלי לקשור לעצמי את האצבעות בחוט של המסרגות, אבל ברגע שמבינים את הרעיון, יש בזה אפילו משהו נחמד – השורות הן מאוד קצרות, אז יש תחושת התקדמות יחסית, גם אם שקרית לחלוטין.

כיוון שאני מתחכמת, וסריגה חלקה בשתי מסרגות משעממת אותי (וגם דורשת לדעתי סריגה מושלמת, אבל אל תגלו לאף אחד), איכשהו החלטתי באותו ערב שהבנתי את העיקרון ושזה יהיה רעיון ממש טוב לשלב דוגמת תחרה בסריגה. מצאתי את הדוגמה הזו והבנתי איך לשלב אותה בסריגה.

בבוקר שלחתי עדכון לעידית שאמרה שכל הכבוד באמת על הגדלת הראש, אבל יצאתי קצת סתומה כי אין צורך לסרוג את דוגמת התחרה בתחתית כף הרגל (לא משנה אם לא הבנתם למה הכוונה, חשוב להבין רק שיצאתי סתומה). הצלחתי לצלוח את שלב הבכי מההבנה שאני צריכה לפרום את מה שסרגתי בליל אמש, פרמתי, ובעקשנות המשכתי לשלב את הדוגמה רק בחלק העליון של כף הרגל. יופי באמת.

בהתלהבות שלי מההתקדמות, הקפדתי לתעד אותה כמובן, תוך העלאת תמונות של אבני דרך לאינסטגרם ולפייסבוק. לא נעלבתי בכלל, גם כשרוב ההתעניינות מצד העוקבים נרשמה לגבי השטיחים שברקע, ולא התייאשתי גם כשהגיע שלב העקב אותו חשבתי שלא נעבור לעולם. במקביל, התחלתי לפתח תאוריות על זה שכשאני מצלמת רק רגל אחת, הקרסול שלי נראה קצת פחות שמן מאשר כשאני מצלמת את שתי הרגליים יחד…

 עם הזמן שעבר, הבנתי שממילא הגרביים יהיו מוכנים רק בקיץ, אז אין ממש לאן למהר, והחלטתי לסרוג גרביים גבוהים, עד הברך. למה? כי בתמונות הם נראים ממש מגניבים, והרי אני סורגת רק בשביל התמונות, ואין מצב בעולם שאני גורבת את הגרביים האלה אחרי כל העבודה הזו ו/או נועלת מעליהם נעליים חס ושלום (שזה דרך אגב בדיוק כמו שאני לא דורכת אל שטיחים סרוגים…). אז אם כבר, שיהיו מגניבים.

ברור שנמרחתי איתם כל הקיץ, ובדיעבד, זה לא היה רעיון טוב לסרוג אותם גבוהים. גם לא באמת ידעתי איך לעשות את זה ולהתאים את המידה לשוקיים שלי. יש ימים בהם התירוץ שלי לזה הוא שפשוט השמנתי במהלך הקיץ הזה, אבל זה כבר לפוסט אחר. אז לכבוד החורף הזה, הנה הם. אשכרה גמורים.

תודו שהם מצטלמים מגניב!

סורגות שמעניין אותם סריגת גרבי Toe-up בעברית, יכולות להיעזר בפוסט הזה, של אפרת, שגם הזכיר לי שגרב הוא זכר, ולא נקבה.

רק שיהיה ברור שכבר התחלתי עוד זוג. במקביל הולכת לנסות ולהספיק לסרוג עוד כמה דברים לחורף. לחורף הזה, אני מקווה.

נתראה ;)

 

19 מחשבות על “גרביים. לא, לא אחד. שניים.

    1. הי ליז, תודה :)
      כמו שניסיתי להסביר, אני ממש לא מיומנת מספיק כדי לכתוב הדרכה לגרביים, אבל סורגות בשתיים יכולות למצוא הסבר לסריגת הגרביים הבסיסיות כאן – https://efyska.wordpress.com/2010/01/01/606/
      ואת דוגמת התחרה לשילוב, אם רוצים, כאן – http://www.mypicot.com/006.html

  1. מבקשת הוראות או סרטון לגברבבים הקצרים בגוונים החומים שסרוגים בחוטי טריקו
    תודה

      1. הי פרידה, תודה תודה :)
        קצת גדול עלי לתת הוראות מדוייקות לדבר הזה, אבל בקישור לפוסט של אפרת כאן – https://efyska.wordpress.com/2010/01/01/606/
        , תוכלי למצוא הוראות (שמתאימות למי שמתמצאת יחסית בסריגה בשתיים). את התרשים לשילוב דוגמת התחרה אפשר למצוא כאן > http://www.mypicot.com/006.html
        מקווה שעוזר :)

        1. אפשר לקבל הוראות או סרטון לסריגת הגרביים הקצרות החומות מחוטי טריקו?

השאר תגובה