פספסים – 3 ארנקים בטקסטורות

כשחושבים על זה, בחודשים האחרונים סרגתי בעיקר ארנקים.
כתוצאה מזה גם תפרתי המוווווווון ביטנות ורוכסנים. הרבה יותר מידי, לכל הדעות, בטח ובטח שבשבילי… איך לנסח את זה בצורה חיובית? תפירה זה פחות אני. אין דרך  לנסח את זה בצורה חיובית.

אבל, מסתבר שלארנקים יש חוקים משל עצמם, ואם אני תפרתי, כנראה שזה ממש ממש שווה את זה…

אז פספסים (Passpasim – עם דגש ב"פס" הראשון), היא דוגמת הארנקים בטקסטורות שלי, שעלתה לרכישה כאן בחנות הרבלרי שלי (והיא גם בהנחה של 20% עד סוף סוכות…). ההוראות הן ל- 3 וריאציות של הדוגמה:

פספס אלכסונים >>

פספס זיגזגים >>

ופספס מעויינים >>

בדוגמה יש הוראות מילוליות ותרשימים ל- 3 הוריאציות, והוראות מצולמות גם לתפירת הביטנה והרוכסן, וגם להכנת הגדיל.
מה שמדהים זה לחשוב שהייתי צריכה לתפור עוד ביטנה רק כדי לצלם את ההדרכה הזו, שזו ממש הקרבה בשבילי, אבל האמת היא שהארנק האחרון שסרגתי לצורך כתיבת ההוראות (ארנק הזיגזגים האפור) יצא זה שאני הכי הכי אוהבת. לפחות עד הארנק הבא שאני אסרוג ;)

אפשר לסרוג את הארנקים בכמה צבעים, כמו שאני סרגתי (יש פירוט החלפות צבעים בהוראות), אבל לטעמי כל 3 הוריאציות יעבדו יפה מאוד בגוון אחד, כיוון שהרעיון בדוגמאות הוא הטקסטורות שלהן ותמיד אפשר להוסיף רק צבע בגדיל ובביטנה.

גודל הארנקים כ- 14*20 ס"מ (שזה כבר די תיק קלאץ' קטן), והם נסרגים בחוטי כותנה (אני סרגתי ב Emma cotton, אפשר לסרוג בכל חוט של כ- 125 מ' ל- 50 גר') ומסרגה 3mm.

כרגיל, הבעיה היחידה בדברים האלה, היא שאנשים שאתם לא מכירים יבקשו מכם להכין להם גם.

תהיו חזקים ;)

לרכישת הדוגמה

 

 

 

 

14 מחשבות על “פספסים – 3 ארנקים בטקסטורות

    1. ליאת,
      אין על העבודה שלך!
      כל פוסט ועבודה הם תענוג אמיתי :-)
      שנה טובה ופוריה

  1. אחלה דוגמה (כרגע עובד על הארנק הראשון). השאלה שלי איך אפשר להפוך אותה לסוודר. בניגוד לארנק, אותו סורגים בסיבוב, סוודר (או סמיכה) נשרג מצד אל צד.
    יש לך רעיון?
    ודבר נוסף, אין לי ספק שאת הארנקים הבאים אני אעשה ללא ביטנה כאשר אסרוג את הארנק מלמעלה למטה ולא כפי שאת מלמדת (מלמטה למעלה). בצורה זו אין תפירות. הדוגמה מספיק צפופה כדי שלא ייפול לי כסף קטן מהחורים.

    1. הי גלעד :)
      אי אפשר לסרוג את הדוגמה הזו בסריגת הלוך ושוב, אלא רק בפריטים שנסרגים בעיגול, אלא אם כן תסרוג אותה כך שהעמודים הנמוכים ייסרגו כל שורה שניה, ותסרוג אותם כעמודים כפולים כדי שהגובה שלהם יספיק לגישור על שתי שורות, אבל גם אז זו בעצם תהיה דוגמה אחרת וצריך יהיה לבנות גם את דוגמת ה"בליטות" בהתאם. סוודר סגור אפשר לנסות ולסרוג בדוגמה שנסרגת בעיגול…
      ולגבי הביטנה – בתור אחת ששונאת לתפור ביטנות, סמוך עלי שלא הוספתי ביטנה בגלל שייפול לי כסף קטן מהחורים… תסרוג ארנק אחד עם ביטנה, ואחד הפוך ובלי ביטנה ותראה את ההבדל במוצר שאתה מקבל ואז נדבר ;)
      ארנק שנסרג מלמעלה למטה גם פחות יפה בחיבור שלו לרוכסן ובסגירה בבסיס שלו בעיני ולכן אני קצת בעייתית בעניין, כי המטרה שלי היא לקבל את המוצר הכי מוצלח שאנחנו יכולים…
      מחכה לתמונות! ;)

  2. שלום ליאת אני פונה אליך בענין העציצונים. אני מנסה לסרוג אבל לא מבינה את ענין סריגת דבלקרושה תוך דילוג על עין…זה מצמצם את מספר העיניים בכול שורה. האין כך הדבר? אשמח לקבל הסבר בנקודה זו.  ודאלה נוספת לגבי רכישת הוראות לארנקים.  בלחיצה על רכישה מועברים לאתר של בברלי והמחיר בדולרים.האם הרכישה לא ממך.? תודה וחג שמח. זיוה גזיב 0524855329 

    נשלח ממכשיר הSamsung שלי

    1. הי זיוה :)
      בעניין העציצונים – מספר העיניים אינו מצטמצם, כיוון שאת סורגת את העמוד שהיית אמורה לסרוג אל תוך העין, רק פשוט סורגת אותו אל הלולאה הקדמית שנותרה פנויה שורה אחת למטה, פשוט כדי לא להגדיל את מס' העיניים את צריכה להקפיד שלא לסרוג את העמוד הזה גם ללולאה הקדמית הזו וגם אל העין הרגילה.
      לגבי ההוראות לארנקים – הרכישה היא ממני, אבל אני משתמשת לצורך התשתית באתר של רבלרי, שאכן מחייב את הסכום בדולרים (ומקבל גם איזושהי עמלה בדרך…).
      חג שמח :)

השאר תגובה