מנדלונה – השטיח האיטלקי שלי

קוראים את זה Man-da-lo-ne, ותנסו את זה גם עם קצת מבטא איטלקי, טוב?

אין פה איזה כוונה עמוקה, או מאפיינים איטלקיים לדוגמת הסריגה, זה סתם שטיח מנדלה מחוטי טריקו, שסרגתי תוך כדי צפייה בכמה וכמה פרקים של גומורה, שהיא סידרה איטלקית.
כמו שקורה לי בדר"כ עם סדרות שהן לא באנגלית, נכנסתי לזה קצת יותר מידי, ובגלל שאני לא מבינה כלום באיטלקית, נדבקה לי רק ההתנגנות של המבטא הזה (ואל תשאלו מה הלך פה בתקופות של פאודה ושל הסדרות הנורבגיות…).

בתחילת דרכו הוא היה יפה, השטיח, אבל קטן. ולא היה לי כוח להמשיך. הבעיה היתה שהתלמידות שלי מאוד התלהבו ממנו, וכששאלו אם יהיה המשך אמרתי שכן בטח, ואז הן התחילו לסרוג אותו עוד לפני שהיה לו סיום (!) מצב שאינו מומלץ לסורגות מתמהמהות שכמותי, שלפעמים לוקח להן זמן.

אז לקח לי זמן, והן חיכו קצת, אבל ביחס לעצמי זה היה ממש מהר ;)

השטיח סרוג בחוטי טריקו פרוסים, כמובן, ובמקרה שלי, בשלושה גוונים. בהוראות שכתבתי פרטתי את החלפות הצבעים שעשיתי, אבל כמובן שלא חייבים להיצמד אליהן. אני רק ארמוז, שסביר להניח ששילוב של כל גוון "צבעוני" עם שני סוגי אפורים יעבוד כאן טוב מאוד. משום מה :)

במתח הסריגה שלי, מסרגה 10mm וחוטי סימפוניה פרוסים השטיח הגיע לקוטר 1.25 ס"מ, ולמשקל 7.5 – 8 ק"ג.

לפני שישבתי לכתוב את ההוראות חשבתי שזה שטיח ממש ממש פשוט. והאמת היא שמבחינת הסריגה הוא באמת פשוט, רצף הדוגמה בכל שורה הוא מאוד בסיסי וחוזר על עצמו. מה שכן, מסתבר שמרוב שרציתי שזה יהיה פשוט, אבל גם שלא ישעמם לי, התחכמתי קצת באפשרויות מיקומי סריגת התכים (כל מיני לולאות אחוריות, פנימיות, מתחכמות…). אז בכתיבת ההוראות לא היתה ברירה, והשתדלתי להסביר ולצלם עד כמה שאפשר, כדי שיהיה לכם ברור (או במילים אחרות, כרגיל, חפרתי).

קחו בחשבון שליופי יש מחיר – בגלל שכמעט בכל סיבוב מחליפים צבע, אז בכל סיבוב גם גוזרים את החוט, והמחיר הוא יש הרבה קצוות לטפל בהם… מצד שני, יש גם הרבה דברים שאפשר ללמוד לגבי גימורים ווריאציות שונות של תכים מדומים וסגירה בעיניים מדומות לקבלת סיבובים מוש-ל-מים.

זהו. אפשר לרכוש את ההוראות כרגיל, בחנות הרבלרי שלי, בלחיצה על אופציית ה- Buy it now שמופיעה שם איפשהו כשנכנסים לקישור, מימין…

כנהוג, יש הנחה אוטומטית של 20%, ברכישת ההוראות ביומיים הקרובים (עד ה- 20/6/18 בחצות), אז אם בא לכם, זה הזמן.

יאללה, הלכתי.
ורגע, אנחנו בכלל נפגשות ברביעי הקרוב, ביום הסריגה העולמי, לא?
נתראה :)

 

השאר תגובה