סרגתי שמיכה בדוגמת כוכבים

מה אתם אומרים – לפתוח את הפוסט במשהו מתחכם על גמר הכוכב הבא לאירוויזיון, או במשהו מתחכם על הולנטיינ'ס שיוצא מחר?

הממ… אז כיוון שבינתיים אני זאת שמחליטה כאן, אפתח את הפוסט ב-
"יואוו, ראיתם את הפרק החדש של המתים המהלכיםםםםםםםם ?????????"

אין, אין.
קורעת.

בתחילת החורף הזה, תכננתי לסרוג שמיכה – היתה לי בראש דוגמה מדהימה, וידעתי בדיוק מאיזה חוט אני רוצה לסרוג אותה, באיזה גוונים, ואיך היא תראה – שמיכת טלוויזיה, אבל עבה וכבדה ומחממת.
ואני, אני בכלל לא מבינה בשמיכות. אני לא בנאדם של שמיכות. אני מאלה שבחורף פשוט יושבים על מפזר חום עד שהם נשרפים – מה לא ברור פה?

אז לא. זה לא עבד. והשתדלתי ממש. ויכול להיות שיום אחד אני עוד אפצח אותה, את השמיכה הזאת שרציתי. אבל בינתיים לא.

בעודי מאוכזבת מניסיונות, בסדנה בגבעתיים, כשעדנה סרגה שטיח מלבני בדוגמת הכוכבים וחיפשה דוגמה לסריגת שמיכה, היא שאלה אם אפשר אולי לסרוג את השמיכה בדוגמת הכוכבים. עניתי בהתלהבות שכן ועשינו ניסיון קטן. בסופו של דבר היא הלכה הביתה וסרגה שמיכה אחרת לגמרי, ואני הלכתי הביתה, והתחלתי לסרוג את שמיכת הכוכבים שלי.

זה לא היה קל. והמסקנה החד משמעית שלי, היא שאני לא צריכה לסרוג פרויקטים גדולים (ויש עוד כמה מסקנות שאני אחסוך מכם). אבל בואו נתרכז בזה שיש שמיכה, ויש הוראות לסריגת השמיכה, וסרטון הדגמה, וזה לא מעט בימינו ;)

כרגיל, חשוב לי שתבינו שיש לכם אופציות – שהדוגמה הזו יכולה להיסרג לכל מטרה ריבועית או מלבנית – שטיח טריקו מלבני, שמיכה, צעיף, מחמם צוואר, כרית, והאמת שגם כובע, אם רוצים… תמיד תמיד תנסו לראות מעבר. וכן, אפשר לסרוג אותה גם בחוטים אחרים, ובגוון אחר. כן כן – גם אם אתם לא אוהבים ורוד.

אל תיבהלו מההוראות – זו שורה אחת, שפשוט כתובה בהרבה הרבה מילים. כשאני עורכת את זה עכשיו, ההוראות המילוליות האלה די מיותרות – בטח שלפעם הראשונה, פשוט תראו את הסרטון (לא כי אני אוהבת שאתם סורגים מסרטונים, ממש לא – אלא בגלל שהתכים הלא סטנדרטיים האלה, מייצרים הוראות מילוליות מהגיהנום). ולמי שכבר סרג את דוגמת שטיח הכוכבים העגול, בכלל לא תהיה בעיה – ביחס אליו, זה קלי קלי קלות.

פרטים טכניים:

מידות: השמיכה שלי יצאה בגודל 1.20 מ' * 1.75 מ'. שאפתי ליותר, אבל אז הבנתי שאני לא מהמתכרבלים, ושאני לא גבוהה כמו שדמיינתי, ואני ממילא לא אתן לאף אחד אחד להתקרב אליה, אז…

חוט: סרגתי בחוט Melange wool של Kartopu, שמכיל 20% צמר ו- 80% אקרילן (170 מ' ל- 100 גר'). חוט שמתאים בדר"כ למסרגה 5mm-6mm.

כמויות: השתמשתי ב- 13 כדורים של חוט ( סה"כ 1,300 גר').

מסרגה: סרגתי במסרגה 8mm, גדולה ביחס לעובי החוט, כדי לקבל מרקם רך ונופל יותר לשמיכה. אתם תעשו ניסיונות ותתאימו את המסרגה למתח הסריגה שלכם ולפריט שאתם סורגים.

כמה על כמה: אני התחלתי עם 138 עיני שרשרת וסרגתי 100 שורות בדוגמה, לפני הוספת המסגרת.

 


שמיכה בדוגמת כוכבים

קיצורים: ע"ש = עין/ני שרשרת || עה"ש – עין/ני השרשרת || ע' = עין || מק' = מקטע/ים || ח"ע = חצי/אי עמוד/ים || עמ' = עמוד ||

מתחילים מעיני שרשרת בכפולות של 4, פלוס 2 (שכוללות בתוכן כבר את עה"ש בתחילת המקטע הראשון. אני התחלתי מ- 138 עיניים).

שורת בסיס:

נסרוג מק' יחיד – נכניס את המסרגה אל הע' השניה מהמסרגה ונמשוך לולאה גבוהה. נסגור את המקטע עם חוט על המסרגה, החזקת הרגל האחורית של החוט שעל המסרגה עם יד שמאל, משיכת לולאה ימינה דרך 2 הלולאות שעל המסרגה, ואז ע' שטוחה אל הלולאה האחורית שהחזקנו. רצוי למקם סמן מתחת למסרגה, לפני סריגת הע' השטוחה.

נמשיך בסריגת מק' משולש – ע"ש 1, הכנסת המסרגה אל ע' הבסיס (שנמצאת לפני עה"ש, בראש המק' הקודם) ומשיכת לולאה גבוהה. חוט על המסרגה, הכנסת המסרגה אל עה"ש האחרונה אליה נסרג המק' הקודם ומשיכת לולאה גבוהה. חוט על המסרגה, דילוג על ע"ש אחת, הכנסת המסרגה אל הע' הבאה ומשיכת לולאה גבוהה. נסגור את המק' עם חוט על המסרגה, החזקת הרגל האחורית של החוט שעל המסרגה עם יד שמאל, משיכת לולאה ימינה דרך 6 הלולאות שעל המסרגה, ואז ע' שטוחה אל הלולאה האחורית שהחזקנו.

נמשיך בסריגת מק' משולשים עד לסוף שורת עיני השרשרת, ונשתדל שעה"ש האחרונה אליה נכנס בסריגת המקטע האחרון תהיה עה"ש האחרונה.

שורה 2 וכל השורות הבאות:

מק' יחיד – ע"ש 1, נהפוך את כיוון העבודה, נכניס את המסרגה אל ע' הבסיס (שנמצאת מתחת לעה"ש, בראש המק' האחרון בשורה הקודמת), ונמשוך לולאה גבוהה. נסגור את המקטע עם חוט על המסרגה, החזקת הרגל האחורית של החוט שעל המסרגה עם יד שמאל, משיכת לולאה ימינה דרך 2 הלולאות שעל המסרגה, ואז ע' שטוחה אל הלולאה האחורית שהחזקנו. רצוי שוב למקם סמן מתחת למסרגה, לפני סריגת הע' השטוחה.

נמשיך בסריגת מק' משולש – ע"ש 1, הכנסת המסרגה אל ע' הבסיס (שנמצאת לפני עה"ש, בראש המק' הקודם) ומשיכת לולאה גבוהה. חוט על המסרגה, הכנסת המסרגה אל ה"צומת" הבא (הע' האחרונה אליה נסרג המק' הקודם) ומשיכת לולאה גבוהה. חוט על המסרגה, הכנסת המסרגה אל ה"צומת" הבא הפנוי שניתן לזהות ומשיכת לולאה גבוהה. נסגור את המק' עם חוט על המסרגה, החזקת הרגל האחורית של החוט שעל המסרגה עם יד שמאל, משיכת לולאה ימינה דרך 6 הלולאות שעל המסרגה, ואז ע' שטוחה אל הלולאה האחורית שהחזקנו.

נמשיך בסריגת מק' משולשים עד לסוף השורה, ונוודא שה"צומת" האחרון שנסרוג אליו יהיה הנקודה בה נמצא הסמן מתחילת השורה הקודמת.

נחזור על סריגת שורה 2 עד לגובה הרצוי.

מסגרת מניפות:

נוודא שסרגנו מס' זוגי של שורות בדוגמה.

בסוף השורה האחרונה נעלה בע"ש 1, 2 ח"ע לאותה ע' פינתית ממנה יוצאת עה"ש,
דופן א' – * ע' שטוחה ל"צומת" הבא, 3 עמ' קצרים ל"צומת" שאחריו * נחזור על הקטע בין הכוכביות לכל אורך הדופן עד ל"צומת" שלפני הפינה הבאה. נסרוג ע' שטוחה ל"צומת" האחרון, ו- 3 ח"ע לע' הפינתית.

דופן ב' – נסרוג לתוך בסיס עיני השרשרת איתן התחלנו את הסריגה –
* דילוג על ע', ע' שטוחה, דילוג על ע', 3 עמ' קצרים לע' הבאה * נחזור על הקטע בין הכוכביות לכל אורך הדופן. נסיים בע' שטוחה, דילוג על ע', ו- 3 ח"ע לע' הפינתית.

דופן ג' – כמו דופן א'.

דופן ד' – כמו דופן א', תוך השמטת 3 חה"ע בסיום, וסגירה בע' שטוחה או ע' מדומה מעל לעה"ש איתה התחלנו את סריגת המסגרת.

ו-ה-סר-טון >>


נכון שזה לא נורא? תודו.
אני אלך לישון קצת עכשיו, ומחר אקום סוף סוף כדי לסרוג משהו חדש שהוא לא בדוגמה הזאת. כי די כבר.

ומנצלת את ההזדמנות להזכיר למתחילים מביניכם, שיש עוד שני מקומות אחרונים בסדנאות הסריגה למתחילים שנפתחות בשבוע הבא ברעננה (6 ימי שלישי בערב החל מה- 19/2) ובכפר מרדכי (6 ימי חמישי בערב החל מה- 21/2) ואפשר לראות כאן את הפרטים. כן כן, אני יודעת שאתם בשוק, אבל יש אנשים שעדיין לא יודעים לסרוג.

יאללה, אמרתי שאני הולכת לישון.
דברו איתי מחר ;)

3 מחשבות על “סרגתי שמיכה בדוגמת כוכבים

  1. שלום ליאת :)
    אני סורגת את השמיכה הזו אחרי שרצעתי הררבה זמן.. היא מהממת..
    רציתי לשאול כמה חוט צריך להשאיר בשביל המסגרת.
    יש לי "רוחב" של מטר שמונים (זה קרה בטעות ;-) ) ונראה לי שיהיה "אורך"של מטר שישים בערך. את יודעת לעזור לי?
    תודה רבה! גם בכלל על הבלוג. אוהבת אותו ממש..

    1. הי גאולה, קשה לי לדעת מרחוק, בלי לדעת את סוג החוט והגודל המדוייק של השמיכה ביחס לחוט, אבל נשמע לי שהשמיכה יוצאת מאוד גדולה, אז הייתי משתדלת להשאיר כדור של 100 גר' חוט למסגרת, כי היא מאוד ארוכה…
      בהצלחה :)

השאר תגובה