הצעיף הטוניסאי

אז כן. הוא משולש, אבל מבחינתי הוא צעיף, לא שאל.

עושה עיניים - צעיף סרוג בסריגה טוניסאית - Daydream shawlצעיף ורדרד, סרוג בסריגה טוניסאית מחוט רך רך, שיש בו יותר פראנזים מסריגה.
מושלם בשבילי כרגע :)

והדוגמה היא Daydream shawl החינמית (כן, מבחינתה הוא שאל אבל מבחינתי הוא צעיף! טוב לכם?), של Toni Lipsey החמודה, מ- TLYC Blog.

אז סריגה טוניסאית (שנקראת גם סריגה אפגנית), היא משהו בין סריגה במסרגה אחת לסריגה בשתי מסרגות – סורגים בה עם מסרגה אחת שיש לה וו (כמו בסריגה במסרגה אחת), אבל לסריגת דוגמאות רחבות המסרגה צריכה להיות ארוכה מהרגיל עם איזשהו מעצור בסופה, או עם כבל להארכה (או עם אופציה לחיבור כבל להארכה שזה הכי מגניב לטעמי). זאת מכיוון שבטכניקה הזו יש בכל פעם שורת "הלוך" בה מעלים את כל העיניים על המסרגה (כמו בשתי מסרגות) ואז שורת "חזור" בה מורידים וסוגרים את כל אותן עיניים.

עושה עיניים - צעיף סרוג בסריגה טוניסאית - Daydream shawl

בדוגמאות הפשוטות יחסית בסריגה טוניסאית (כמו הדוגמה הזו), יש משהו חזרתי בקצב העבודה, בייחוד בשורות החזור, שהוא ממש מרגיע ומנחם לטעמי. למי שמסתבך, או מותש מפרוייקטים מסובכים או ארוכים בסריגה, אני ממש ממליצה לנוח מדי פעם עם פרוייקט בסריגה טוניסאית – זה פשוט, משמח, ונותן תוצאות מקסימות.
הדוגמה כאן היא לא באחד התכים הפשוטים של סריגה טוניסאית, היא טיפה יותר מתחכמת ונותנת סריג מחורר יחסית ואוורירי (וקצת קשה לראות בתמונות שלי את הטקסטורה, אבל תאמינו לי שזה ממש מוצלח), ועדיין היא מאוד פשוטה לתפעול.

עושה עיניים - צעיף סרוג בסריגה טוניסאית - Daydream shawlהצעיף הזה נסרג בצורת משולש, בשורות הלוך חזור שהולכות ומתרחבות עד לרוחב הרצוי. המשולש שנסרג הוא שווה שוקיים אבל קהה זוית (כן, הלכתי לבדוק איך מגדירים אותו…), כך שמתקבל צעיף משולש נמוך ורחב (והאמת היא שאני הגדלתי אותו קצת יותר מדי, לטעמי), שפחות מתאים ללבישה כשאל משולש ש"יעטוף", אלא יותר כצעיף מפנק כזה (הבנתם??) והוספת הפראנזים הארוכים יחסית, נותנת גם תחושת הגדלה משמעותית.

הממ… אבל רגע, מה אני מתערבת לכם? תסרגו אותו ותלבשו אותו איך שבא לכם נו…

עושה עיניים - צעיף סרוג בסריגה טוניסאית - Daydream shawl

אני סרגתי בחוט בשם Napoli של חב' Rozetti שמורכב מ- 90% אקריליק ו- 10% במבוק, והוא רך מאוד ואוורירי מאוד. אני ממש אוהבת את התוצאה, אבל יש קצת חיסרון בפראנזים בחוט אוורירי, כי הם יותר מרחפים ופחות "נופלים" עם משקל, אבל כאן בגלל שהפראנזים מאוד ארוכים זה עדיין עובד טוב לטעמי. ואני חושבת שהדוגמה תעבוד מעולה גם בהמון חוטים אחרים…

כיוון שזו סריגה טוניסאית, ועוד במשולש, חייבים בלוקינג למתיחה וקיבוע לצורה ולמידה הרצויה. תראו בהוראות של טוני – היא מפרטת את זה ומדגימה גם את הסריגה, וגם את המתיחה לבלוקינג, והיא כל כך אמריקאית שאין לי מילים…

עושה עיניים - צעיף סרוג בסריגה טוניסאית - Daydream shawl

זהו. הכי חשוב לציין שהסריגה הלכה לי ממש מהר, שבימינו זה פרט משמעותי בבחירת הדוגמאות שאני סורגת…
ושוב, ולכבוד יום המשפחה, תודה לאחותי היקרה, שבחום ובקור, במקום לישון צהריים ביום שישי, מוצאת את עצמה נוסעת איתי בחיפוש אחר לוקיישנים לצילום, מצטלמת עם שאלים, צעיפים, מה שצריך, ובגדול – לא הורגת אותי בגלל זה ;)

2 מחשבות על “הצעיף הטוניסאי

השאר תגובה