50 גוונים של ורוד – מיני CAL חינמי לסגרים וחגים

בגלל שחגים, ובגלל שסגר, ובגלל שהייתי לגמרי לא בעניינים בשבועות האחרונים, אבל ממש בא לי לעשות משהו חגיגי, אני מכריזה בזאת על מיני CAL בזק, חינמי, ספונטני ורגיש, לתקופת החגים.

CAL הוא קיצור של Crochet along, שזה פרוייקט שסורגים ביחד, בשלבים, ומפרסמים לו בדר"כ הוראות בשלבים, ובגדול זה עניין די נחמד.

הדוגמה תהיה של מנדלת האוברליי (Overlay) שלי, שאני עובדת עליה כבר איזה שנתיים, למי שעוקב…
כשהיא התחילה קראתי לה "50 גוונים של ורוד", כי היא היתה ורודה, אבל אני חושבת שאני אשמור על השם הזה, כי אני כידוע, מתחכמת 😉
אתם תוכלו לקרוא לה "50 גוונים של איזה צבע שבא לכם", אבל בתכלס, צריך רק ארבעה.

זה מיני פרוייקט, כי הוא לא לאיזו שמיכה ענקית, כנהוג במחוזות הקרושה המשוגעים של ימינו. רק מנדלה – אפשר יהיה לתלות אותה ליופי, אפשר יהיה לעשות ממנה כיסוי לכרית עגולה, או לפוף, ואפשר יהיה להחליט שהיא שטיחון קטן (תרגעו, תרגעו – קטן).

* בתמונות כאן אפשר לראות את המנדלה בכל מיני שלבים של סריגה (שאפשר יהיה לעצור גם בהם), אבל הגירסה בגודל הסופי לה יהיו הוראות, היא זו שמופיעה בתמונת הגירסה החומה שבפתיחת הפוסט *

עושה עיניים || 50 גוונים של ורוד - מנדלת אוברליי סרוגה

מה זה אומר שיקרה בפועל?

אני עוד לא לגמרי סגורה על כל הפרטים כי החלטתי סופית רק היום, אבל בגדול, אני מתכוונת להעביר במהלך תקופת החגים הדרכות בלייב, בדף הפייסבוק של עושה עיניים, לסריגת הדוגמה. ההדרכות יהיו בחלקים קטנים יחסית, בכל פעם כמה סיבובים מהדוגמה (בהתחלה סיבובים שלמים, ובהמשך אדגים כמה חזרות בכל סיבוב ואפשר יהיה להשלים אותו אח"כ על פי העיקרון שנלמד), ואפשר יהיה לשבת לסרוג איתי, ולשאול שאלות, ולקרוא לעזרה אם מסתבכים. במקביל, יתפרסמו בכל פעם בבלוג, ההוראות המילוליות לחלק שהועבר בהדרכה בעברית (ואני מקווה שגם באנגלית אם אהיה חרוצה).

אני גם עדיין לא סגורה על הלו"ז – בגדול דמיינתי בהתחלה לעשות הדרכה כל יום, אבל אח"כ חשבתי שזה אולי מנג'ס, או מלחיץ, אז כנראה שזה יהיה כל יומיים שלושה, כדי גם לתת לאנשים זמן לנשום, ולסרוג, ולפרום, ולצפות בהדרכה גם אם לא הספיקו לשידור החי, אבל אני אתאפס קצת ואעדכן בהמשך.

נכון לעכשיו התכנית היא שסרטוני הלייב יישארו באוויר בדף הפייסבוק לתקופת החגים בלבד, כדי לעודד אתכם לשבת ולעשות את זה עכשיו.

אבל מתי מתחילים?

את זה אני יודעת. התכנית כרגע היא להתחיל ביום שלישי בשבוע הבא, שזה 22/9/20, ונעשה את השידור בשעות הערב, נגיד 19:00 כזה, כדי שגם אלה שאשכרה עובדים בסגר יוכלו לנסות להצטרף בלייב. אבל גם על השעה אני עוד אתלבט ואעדכן – כזאת אני, מתלבטת ומעדכנת, וכמו שזה נראה כרגע, זה לא ישתנה בקרוב 😉

מה צריך?

חוטים בארבעה גוונים, בעובי זהה ביניהם.
כדי לקבל את אפקט ההדרגתיות בגוונים, אני ממליצה ללכת על צבע אחד בסיסי, שלפחות שלושה מהחוטים יהיו בגוונים שלו + חוט לבן או שמנת שיהיה הצבע הבהיר ביותר (לדוגמה – בגירסה החומה שסרגתי, סרגתי בשמנת, אבן/בז', חום בהיר וחום כהה). אלה היו הבחירות שלי עד עכשיו, והן עבדו די טוב.

גם אם רוצים שהיא תהיה צבעונית, אני עדיין מאוד ממליצה שמבחינת הכהות והבהירות שלהם, תהיה הדרגתיות ברורה, כי הדוגמה מתבססת על זה.


איזה סוגי חוטים וכמה בערך?

אז בגלל שזה CAL בזק, ולא איזה פרוייקט מסודר ומחושב של חברת חוטים יוקרתית, ולא ניסיתי אותו עם מלא טסטריות במלא סוגי חוטים, אז כל עניין החוטים והכמויות מלבד בחוטים בהם אני סרגתי, הוא קצת הערכה, אבל אני חושבת שכמעט כל חוט שנחמד לכם לסרוג בו יעבוד, רק שלא יהיו חוטים שעירים או בעלי טקסטורה קיצונית ומיוחדת מדי, ושלא יהיו עבים יותר ממה שנחשב לחוטי המקרמה הדקים יחסית לסריגה.

אפשר בחוטי כותנה או במבוק דקים, או בחוטי כותנה עבים, או בחוטי אקרילן וצמר, או בחוטים מעורבים… אני מעריכה רק שבחוטים עם מראה צמרי ו"סיבי" יותר הדוגמה תצא פחות ברורה, ועדיין, נראה לי שיכול לעבוד.

חוטי טריקו פרוסים לא יעבדו כאן, כי יכול לצאת משהו מפלצתי. אפשר אולי לסרוג בחוטי טריקו מהמגולגלים הדקים דקיקים שיש למצוא לפעמים, אבל אז יהיה קשה למצוא כמה גוונים שיהיו בדיוק באותו עובי.

חשוב גם להבין ולקחת בחשבון שמשמעות טכניקת ה- Overlay היא סריגה בשכבות, ובמקרה הזה כל העבודה היא בעובי של לפחות שתי שכבות חצאי עמודים/עמודים שסרוגים בחוט שבחרתם, וכך גם המשקל שלה.

אני סרגתי בינתיים בשתי אופציות שעליהן אני יכולה לתת פרטים:

1. חוטי אנטיפילינג Everyday super/baby lux של הימלאיה (בגירסאות הורודה והתורכיזית), שהם חוטים של 250 מ' ל- 100 גר'.
אני קיבלתי קוטר של כ- 45 ס"מ, שיכול להתאים לכרית עגולה גדולה יחסית.
למנדלה בקוטר המלא נדרשו כ- 100 גר' מ- 3 גוונים, ומשהו בין 150-200 גר' מהגוון השני בבהירות מבין ארבעת הגוונים (הגוון שמופיע כאבן בגירסה החומה).

מספרי הגוונים בגירסה הורודה:
שמנת – 70402
ורוד בהיר מעושן – 70441 >> ממנו צריך 2 כדורים
ורוד עתיק – 73410
ורוד סגלגל – 73411

מספרי הגוונים בגירסה התורכיזית:
שמנת – 70402
ירקרק בהיר מעושן אפרפר (בחיי) – 70447 >> ממנו צריך 2 כדורים
תכלת תורכיזי – 70436
כחול תורכיזי – 73420

2. חוטי Macaroni cotton macrame של צמר טדי (בגירסה החומה), המקרוני שהוא 100% כותנה, של 240 מ' על 250 גר' (ולא מקרוני PP ולא מקרוני Star שהם משהו אחר לגמרי).
אני קיבלתי קוטר של כ- 60 ס"מ, שיכול להתאים כחלק עליון לפוף רחב או לשטיחון קטן.
למנדלה בקוטר המלא הספיקו קרוב ל- 250 גר' מ- 3 מהגוונים, ומשהו בין 400-500 גר' מהגוון השני בבהירות מבין ארבעת הגוונים (הגוון שמופיע כאבן בגירסה החומה).

במקרוני ממש אין מספרי גוונים, ויש גם הבדלים בגיוון שלהם במחזורים השונים של החוט, אז אני ממליצה לנסות ולראות לפי המלאי שבחנות איזה שילוב הכי מסתדר לכם בפועל…

אני בטוחה שיצא מעולה גם בחוטי כותנה דקים וחוטי במבוק (בסדר גודל של 125 מ' ל- 50 גר'), ואז הקוטר יצא קטן יותר, מעריכה שבסביבות ה- 35 ס"מ. מבחינת כמויות בהם, הייתי מהמרת על סביבות ה- 100 גר' ב- 3 מהגוונים, ו- 150-200 גר' מהגוון השני בדרגת הבהירות (האבן בגירסה החומה).

מזכירה שאלה הכמויות שיצאו לנו לסריגת מנדלה אחת, אז אם מתכננים לסרוג כרית ששני הצדדים שלה סרוגים בדוגמה, צריך יהיה כמות כפולה, זה ברור, נכון?

וחשוב לציין שעם כל ענייני הספונטניות, אני חושבת שגם לשבת עם שאריות של חוטים שיש לכם בבית, וללמוד את הטכניקה והדוגמה, יכול להיות סבבה לגמרי. רק צריך שכל החוטים יהיו באותו העובי. אבל אם רוצים לסרוג ממש את כל הדוגמה ברצינות, אז עדיף שתהיה אופציה לכמות מאותם ארבעה גוונים.

מפחיד…

למי שמפחד, כי זה נראה לו מסובך מדי, אני אומרת – בואו ותנסו, מקסימום ילך לכם טוב ממש, ואם לא יהיה לכם כיף, תמיד אפשר לעזוב את זה ולשבת לסרוג משהו אחר 😉 זו ממש לא טכניקה למתחילים, אבל לדעתי גם מי שהוא לא מומחה, ויש לו סבלנות לשבת ללמוד, לגמרי יוכל לסרוג את הדוגמה.
ועוד קטע עם הטכניקה הזאת, הוא שבכל סיבוב שמתווסף, העבודה נראית אחרת לגמרי, אז יש גם מלא שלבים בדרך שאפשר לפרוש בהם, ולקבל אחלה מנדלה גם אם היא קטנה יותר.

זהו. זה הרעיון פחות או יותר בינתיים. אפרסם עוד פרטים סופיים על שעה סופית ואולי גם תכנית למועדי השידורים בהמשך (ואולי לא), אבל בכל מקרה גם אם לא רואים את השידור בלייב, אפשר יהיה לראות אותו בדף הפייסבוק בכל תקופת החגים אז יש זמן להשלים. (הכי הכי בטוח יהיה לעקוב אחרי הדף של עושה עיניים בפייסבוק, ולסמן את האופציה לקבלת עדכונים מהדף, כדי לא לפספס).

יאללה, שיהיה לנו חג שמח למרות הכל,
ומקווה שנתראה 🌸

17 מחשבות על “50 גוונים של ורוד – מיני CAL חינמי לסגרים וחגים

  1. הפרויקט מדהים רק חבל לי שהוא יורד מיד בחגים כי לצערי יש לך קהל מעריצות סרגניות דתיות / מסורתיות שבכל התקופה הזאת לא יכולות לסרוג וזה ימנע מהן להשתתף אם הפרוייקט ישאר זמן נוסף לאחר החגים נוכל להצטרף. בטיחותי שנת יצירה בריאות ,שנת שגרה ,משועממת היא מממש לא צריכה להתאמץ ולא להיות שונה כל דבר יגרום לה להיות טובה יותר מהשנה שהסתיימה ונצלח אותה אם נגלה סולידריות וערבות הדדית תודה רבה

    1. הי פנינה :) עניין הגבלת פרוייקט ההדרכות בלייב וזמינות סרטוני ההדרכה החינמיים בזמן הוא עניין שיווקי ומכירתי, שנשען בעיקר על זה שזו התקופה שבה נוח *לי* להריץ את הפרוייקט הזה. ואני ממש לא מסתמכת על פרסום של השיעורים המצולמים או על סריגה של העוקבות בערבי החג ובחג עצמו. בכל מקרה, ההוראות המילוליות מתוכננות כרגע להישאר זמינות באתר גם אחרי החגים, אז אם יוצא לך בכל זאת לפנות קצת זמן, אני מזמינה אותך לנסות ולצפות בשיעור או שניים הראשונים המצולמים, כדי להבין את הטכניקה ואת קריאת ההוראות, ולהמשיך אח"כ בסריגה מתוך ההוראות המילוליות שיתפרסמו. שנה טובה טובה שתהיה :) ליאת.

      1. תודה רבה סליחה רק כרגע ראיתי את התגובה (הצטברות של מיילים בחגים) אז תתעלמי מהתגובה והשאלה ששלחיתי היום בחלק ה-6 יישר כוח על הפרוייקט ובהצלחה

  2. הי. הייתי מאד רוצה גם להשתתף….אני צתה על העבודות שלך. ואת אלופה!!!! אין לי פייסבוק🤔🤔 למה שלא תעלי את זה בבלוג שלך? ( אני לא מבינה גדילה בדברים האלי.. אז אולי משהו שאני מפספסת…) בכל אופן אני יודה לך מאד אם יתאפש

    1. הי יקירה, לצערי לא יתאפשר לי להעלות את ההדרכות המצולמות לבלוג. בבלוג יתפרסמו הוראות מילוליות בלבד. אני חושבת שאם מאוד תרצי להשתתף ולצפות בהדרכות החינמיות לא צריכה להיות בעיה לפתוח יוזר בפייסבוק כדי להצטרף רק לקבוצה שבה מתנהלות ההדרכות, אבל לשיקולך…

  3. איזה כיף!!! אני מכורה לטכניקה הזו, סרגתי כבר מסםר מנדלות בטכניקה והתוצאה מדהימה. המנדלה שלך יפה במיוחד! מצפה כבר להתחיל…..

  4. מקסימה שאת! זה פשוט מדהים:)
    אני מתכוונת לסרוג בחוטי כותנה עבים (50 גר׳, 125 מ׳) את חושבת שמסרגה שלוש תהיי בסיידר?
    תוודה:)

    1. הי שיר, אני חושבת שמסרגה 3 תתאים. זה קצת תלוי במתח הסריגה שלך. ורק חשוב לציין שאלה לא חוטי הכותנה העבים שהתכוונתי אליהם. אלה חוטים דקים יחסית מבחינתי, ואני מעריכה שהם יתנו לך מנדלה בקוטר של משהו כמו 35 ס"מ…

        1. בחוטי כותנה של 125 מ' ל 50 גר' הקוטר יצא מקסימום 35 ס"מ, בטח שאם את סורגת הדוק יחסית. אם רוצים תוצר גדול יותר, כדאי לסרוג בחוטים עבים יותר…

      1. הי מיכל, לא יודעת אם עניתי לך גם באחת הקבוצות בפייסבוק, אבל אני עונה גם כאן. אי אפשר לקבל את התרשים כי אין תרשים. בבלוג יתפרסמו הוראות מילוליות בלבד של הדוגמה, ובפייסבוק יהיו הדרכות מצולמות.

    1. הי עינת :)
      אפשר לראות פחות או יותר לפי פירוט יחס האורך והעובי של החוטים שכתבתי, אבל בגדול, חוט האנטיפילינג איתו סרגתי מתאים בדר"כ לעבודה במסרגה 4-4.5, וחוט המקרוני מתאים לעבודה במסרגה 5-5.5. אין בעיה לסרוג בחוטי הכותנה הדקים שמתאימים למסרגות 2.5-3, ולא הייתי עולה בעובי יותר מחוטים שיתאימו נאמר למסרגה 6-6.5…

השאר תגובה