אפודת מעטפת קטנטונת

מהדברים שעשיתי לאחרונה, ולא הספקתי להראות…

 

לא יודעת איך לקרוא לזה, עליונית לתינוק? אפודה פתוחה? בהוראות הגדירו את זה כ- "מעטפת"… אז בקיצור, אפודת מעטפת קטנטונת וחמודה (:

את ההוראות אפשר למצוא כאן. כמו שאתם יכולים לראות, התמונה שם כל כך מצ'וקמקת, שאם הייתי נתקלת בהן סתם כך אין מצב שהייתי מנסה לעשות איתן משהו. פשוט נתקלתי בביצוע מוצלח יותר שלהן, בבלוג השוודי הזה, שהוביל אותי אליהן…

עשיתי ניסיון מהיר, שיצא מוצלח להפליא לטעמי (חייבת לציין שלא הצלחתי להשקיע בצילום הפעם והתמונות לא מתקרבות לחמידות של המציאות). התחלתי בגרסה ה"גדולה" יותר (Newborn), של ה- 49 עיניים. הגודל הסופי יצא רוחב חזה 20 ס"מ וגובה 22 ס"מ (תתפלאו, אבל יש אבודי מידות כמוני שהנתון הזה דווקא יעניין אותם…).

סרגתי בחוט הראשון שהיה בסביבה, שהוא אקרילן (כמובן) די עבה, ונורא אדום… בדיעבד, אני כל כך מאושרת מהשילוב אדום – תכלת הזה, שאולי אני אדבק בשיטה של לקחת את החוט הכי קרוב אלי, כי יכול להיות שהתוצאות טובות יותר מההתלבטויות והחפירות שלי עם עצמי בהתאמות צבעים כשאני משתדלת. מה שבטוח, הן מהירות יותר.

הדוגמא נסרגת, בדומה לבלה במבינה שאלונה תרגמה ושיכללה, מלמעלה למטה, ועכשיו כשאני חושבת על זה, בטח יש איזו דוגמא כזאת בין הדוגמאות של הבלה… זו בעצם בלה פתוחה בדוגמאת מעטפת, שנסרגת בעמודים קצרים במקום בעמודים (שאני תמיד מעדיפה. בכלל בחיים, כל דבר שמאריך לי את הדרך, אני מעדיפה אותו…).

ברור שאני לא יכולה סתם לסרוג לפי ההוראות (:

האינטרפרטציה (יש שני ר' במילה הזאת? הוורד משלים לי לבד. ברימון לימדו אותי שאומרים אינטרפטציה, אבל אולי שפות זה לא הצד החזק שלהם) שלי היא בפס הסיומת והסגירה. בדוגמא המקורית היא כותבת לסרוג מסביב דוגמא של חצי עמוד – ע' שרשרת – חצי עמוד – ע' שרשרת… אני בחרתי בעמודים קצרים אחד אחרי השני. שוב, גם החוט בצבע תכלת הוא יחסית עבה, אז זה יצא מתאים יותר. וכמו שאפשר לראות סרגתי את פס הסיומת גם בקצות השרוולים.

את הסגירות עשיתי בכפתורים סרוגים תפוסים בלולאות – ברצף סריגת פס הסיומת מסביב, כשהגעתי לנקודות הרצויות (ואל תשאלו אותי מה הן, ניסיתי כמה וכמה פעמים עד שזה נראה לי, וזה גם תלוי מאוד בכפתורים) פשוט סרגתי 10 עיני שרשרת וסגרתי ללולאה עם עמוד קצר נוסף באותה עין ממנה יצאתי. הכי פשוט שיש.

השחזור מעלה שהכפתורים נסרגו מ- 6 חצאי עמודים לתוך טבעת (הכי טוב טבעת קסם), שורה שניה של 2 חצאי עמ' בכל עין, שורה שלישית של (חצי עמ' – 2 חצאי עמ'), ואז הקטנתי – בשורות רביעית וחמישית סרגתי יחד כל שני חצאי עמ', עד שהכפתור פשוט נסגר לכדור קטן. מוחצים אותו והא לכם כפתור.

חייבת לציין שבהתייעצות עם ע' (אליה שלחתי מיד תמונות להתרשמות) עלה כי עדיף או ליצור רצועות לקשירה (כמו בדוגמא המקורית), או כפתורים רגילים, או פשוט במקום כפתור תלת ממדי ליצור פרח, או עיגול שטוח, גם הם יספיקו כדי לתפוס את הלולאות, אבל לא יפריעו במידה והעולל ישן על הבטן, כי זה יכול ממש להעיק (למרות שזה נראה נפלא…).

זה הכל להפעם, עוד מעט הוראות ותמונות לשאל של זוהר ולפונצ'ו של אלה, כל אחת והיומולדת שלה. התאריכים כבר עברו, המתנות כבר מוכנות וארוזות, אבל עדיין לא הספקתי לחלק אותן, לכן גם אתם תצטרכו לחכות בסבלנות לתמונות, לחוויות ולהוראות… שלא נהרוס את ההפתעות!

חיבוקים ונשיקות (:

10 מחשבות על “אפודת מעטפת קטנטונת

  1. הי! הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו, הוא שבפינות ההגדלה שלך (שיוצרות את הזויות), או שדילגת על עין השרשרת, או שסרגת אותה מהודק יחסית, ואז הזוית יוצאת פחות רחבה, והדוגמא יוצאת מרובעת יותר. אם זה מפריע לך מאוד, אולי בניסיון הבא תנסי לסרוג 2 עיניים בהגדלות או עין רפויה יותר. בכל מקרה, נראה לי שאם את מעדיפה שהשרוולים יצאו יותר, פשוט תוסיפי עוד סיבוב של עמודים קצרים סביב השרוולים בצבע הבסיס… בהצלחה (:

  2. היי :-)
    סרגתי את האפודה עפ"י ההוראות באתר באנגלית ובניגוד אליך ואליה האפודה שלי יצאה ממש מרובעת (היא הולכת בקו ישר מהשרוולים למעלה עד למטה)
    לעומתכן שהשרוולים טיפה "יוצאים מהמסגרת"..
    יש לך מושג מה לא עשיתי בסדר?
    עשיתי מידה גדולה יותר מהניובורן והוספתי 2 שורות של הרחבה נוספות מכיוון שלמרות הוספת המידה זה יצא לי יותר קטן ממה שתכננתי..

      1. אני לא מצליחה להגיע להוראות מה קשור . תוכלי לשלוח שוב או לצרף

השאר תגובה