כיסויי עציצונים סרוגים

טוב. עציצון זו מילה ממש חמודה, שיכול להיות שהמצאתי הרגע. ברבים זה אפילו יותר נחמד – ע-צי-צו-נים :)

למה עציצונים? כי זה מה שהיה לי בבית. ביריד של נתנאלה לפני שבוע רכשתי לי שלישיית סוקולנטים פיצפונים, כי הם הכי יפים ומושלמים בשלב הזה. ואני הרי ממילא הורגת אותם תוך זמן ממש קצר, ואז רוכשת לי חדשים…

לברכת השנה טובה שלי, סרגתי להם כיסויים קטנים בחוטי כותנה, בטכניקת שכבות פשוטה, (אותה טכניקה בה סרגתי גם את הארנקים האחרונים שלי בכמה וריאציות). הרעיון הכללי זהה לכיסויי העציצים מטריקו עליהם הסברתי לפני אלף חגים, כך שסורגים כיסוי שמולבש על העציץ, רק שעכשיו הכל הרבה יותר קטן.

עקב התגובות החמות הרגילות לברכת השנה הטובה, בנוסח הידוע והמוכר ("הוראות." או "יש תרשים?"), כותבת לכם כאן הוראות לאחת הווריאציות.
ולא, אין תרשים :)

כיסוי לעציצונים בחוטי כותנה

העציצונים שלי היו בקוטר תחתון של 4 ס"מ וקוטר עליון של 6 ס"מ (קטנים!!!). סרגתי בחוטי Emma cotton ומסרגה מס' 3mm. ההוראות כאן הן לכיסוי האפרפר שבתמונות.

קיצורים ומונחים:

ע' = עין || עמ' = עמוד || ח"ע = חצי עמוד ||ע"ש = עין שרשרת

* עמוד "נמוך" = עמוד שייסרג אל הלולאה הקדמית שנותרה פנויה מסיבוב 1 קודם לזה שבו אנחנו נמצאים, לולאה קדמית שנמצאת בדיוק מתחת לע' הבאה בסיבוב הנוכחי. ייסרג תוך דילוג על הע' הבאה בסיבוב הנוכחי.

* ח"ע "למרכז" חה"ע מהסיבוב הקודם = סריגת חצאי עמודים ב- Waistcoat stitch (תך שיבולים).

* כל עוד לא צויין אחרת, כל חצאי העמודים בדוגמה ייסרגו ללולאה אחורית (ולמי שיש סבלנות, עדיף לשתי לולאות אחוריות).

נתחיל עם 33 ע"ש. נסגור לטבעת בע' שטוחה אל עה"ש הראשונה.

סיבוב 1: ע"ש 1, ח"ע 1 לע' הבסיס ולכל ע' בסיבוב. סגירה בע' שטוחה לראש חה"ע הראשון בסיבוב (סה"כ 33 ח"ע).

סיבוב 2: נחזור על סיבוב 1.

סיבוב 3: ע"ש 1, ח"ע 1 לע' הבסיס וח"ע 1 לע' הבאה,
* עמ' נמוך 1 תוך דילוג על הע' הבאה, 2 ח"ע * חזרה על הקטע בין הכוכביות 10 פעמים סה"כ וסיום בעמ' נמוך 1תוך דילוג על הע' הבאה.
סגירה בע' שטוחה לראש חה"ע הראשון בסיבוב.

סיבוב 4: ע"ש 1, ח"ע 1 לע' הבסיס,
* עמ' נמוך 1 תוך דילוג על הע' הבאה, 2 ח"ע * חזרה על הקטע בין הכוכביות 10 פעמים סה"כ וסיום בעמ' נמוך 1 תוך דילוג על הע' הבאה, וח"ע 1.
סגירה בע' שטוחה לראש חה"ע הראשון בסיבוב.

סיבוב 5: ע"ש 1, עמ' נמוך אל הלולאה הקדמית שנותרה פנויה מהסיבוב הקודם ונמצאת בדיוק מתחת לע' הבסיס, תוך דילוג על ע' הבסיס, 2 ח"ע,
* עמ' נמוך 1 תוך דילוג על הע' הבאה, 2 ח"ע * חזרה על הקטע בין הכוכביות 10 פעמים סה"כ.
סגירה בע' שטוחה לראש העמ' הראשון בסיבוב.

סיבובים 6-11: חזרה על סיבובים 3-5 פעמיים נוספות.

סיבוב 12: ע"ש 1, 2 ח"ע לע' הבסיס,
* 5 ח"ע, 2 ח"ע לע' הבאה * חזרה על הקטע בין הכוכביות 4 פעמים סה"כ, סיום ב- 8 ח"ע וסגירה בע' שטוחה לראש חה"ע הראשון בסיבוב. (סה"כ 38 עיניים בסיבוב).

סיבוב 13: ע"ש 1, ח"ע 1 למרכז חה"ע של ע' הבסיס, ח"ע 1 למרכז 8 חה"ע הבאים, 2 ח"ע למרכז חה"ע הבא, ח"ע 1 למרכז 18 חה"ע הבאים, 2 ח"ע למרכז חה"ע הבא, ח"ע 1 למרכז 10 חה"ע הבאים, סגירה בע' שטוחה / מדומה אל ראש חה"ע הראשון בסיבוב, גזירה של החוט והסתרת הקצוות.

את הכיסוי "מלבישים" על העציץ, ומשתדלים להעלות את השוליים העליונים שלו קצת מעל הדופן, כדי שכמה שפחות יראו את העציץ שבפנים…

ניתן להתאים את הדוגמה למידות שונות של עציצים / חוטים על ידי הגדלה של מס' עיני השרשרת ההתחלתיות בכפולות של 3, ובהתאם הגדלה של מס' החזרות במהלך כל סיבוב. את התאמת הגובה נעשה על ידי הגדלת מס' החזרות על סיבובים 3-5 עד לגובה הרצוי. התאמת גודל סיבובי השוליים העליונים (במקרה של הדוגמה שלי, סיבובים 12-13) היא קצת מורכבת יותר. בהתאם לגובה השוליים אפשר להוסיף עוד שורה/ות לגובה בסריגת חצאי עמודים למרכזי התכים (תך שיבולים), רק שיש לפזר הגדלות נוספות לאורך שורות השוליים, בהתאם לגדילת קוטר העציץ במידה ונדרש…

זהו. אז שבאמת תהיה שנה טובה טובה, ונתראה בפוסט הבא…

ליאת

 

2 מחשבות על “כיסויי עציצונים סרוגים

  1. הי ליאת ותודה על הדוגמה היפה הזאת! אשמח לדעת אם ניתן לסרוג אותה גם בחוטי מקרמה קלועים?
    תודה,
    לאה

    1. הי לאה, אין בעיה לסרוג את הדוגמה מחוטי מקרמה קלועים, אבל מן הסתם הכל הכל יצא הרבה יותר גדול, אז זה לא יהיה רלוונטי ל"עציצונים" אבל אולי לעציץ גדול יותר, או למשהו אחר…

השאר תגובה