כפפות רִיבִּינְג

אל תפריעו לי, אני פשוט ממשיכה כאן בסדרת דוגמאות הריבינג (שזה "פטנט") במסרגה אחת, עד שיימאס לי ;)
והפעם עם משהו פשוט יחסית – דוגמה חינמית, וסרטון הדרכה נוסף בו התארחתי בחנות של טלילי, לסריגת כפפות (כן, ללא אצבעות. אז אולי נקרא להן מחממי ידיים? הממ…) וזו דוגמה אלסטית, ששוב מזכירה במראה סריגה בשתי מסרגות.

אז כמו שקורה בדר"כ כשאני צריכה לעצב דוגמאות לסרטונים עבור טלילי, סרגתי את הדוגמה הזו פחות או יותר בכל חוט שיש לה בחנות (שזה אולי נשמע לכם הגזמה בכתיבה, אבל תאמינו לי – אני מגזימה בסריגה). המסקנה שלי מהניסיונות היא שהטקסטורה הזאת נראית הכי טוב לטעמי בחוטים שהם מלאנז'יים או קצת מגוונים, והחוט שהכי התאים היה ה- Stone washed של חב' Scheepjes. זה חוט כותנה עם קצת אקרילן, שבאופן קיצוני נראה ומרגיש לגמרי צמרי, ומגיע בגוונים ממש ממש מוצלחים.
אני סרגתי בגירסה הדקה יחסית של החוט (שמתאימה לסביבות מסרגה 4mm), כי רציתי לקבל כפפות קלילות, ולא מאוד מגושמות (שגם ככה נסרגות ללא אצבעות' אז הן שומרות על מראה חתיכי ביותר).

כתבתי את ההוראות לדוגמה בדיוק כמו שאני סרגתי אותה. אפשר כמובן לעשות התאמות לגודל ברגע שמבינים את העיקרון (המאוד מאוד פשוט), בהתאם למידה שתרצו ולחוט בו תבחרו לסרוג. בכל מקרה, אני ממליצה להשתמש לסריגת הדוגמה הזו במסרגה שגדולה לפחות בחצי מידה מהמסרגה בה הייתן סורגות דוגמה "רגילה", כדי להימנע מסריגה הדוקה מדי (עדיף שהמסרגה תהיה גדולה מדי מאשר קטנה מדי).

קחו בחשבון שהכפפות שלי לקחו 55 גר', שזה כדור וטיפה (זה ממש מוטיב חוזר אצלי, עניין בזבוז החוטים וייצור השאריות), אז תשקלו אם לקנות 2 כדורים ליתר ביטחון, או להמר על כדור אחד ב-די-יוק ;) כן כן, כאלה אנחנו – ממש חיות על הקצה בעולם הסריגה!

יאללה, הוראות כתובות וסרטון כאן למטה. ויש לי תחושה שנתראה כאן שוב ממש ממש בקרוב עם כל ענייני הריבינג האלה כדי להספיק עוד משהו לחורף הזה ;)

כפפות בדוגמת רִיבִּינְג במסרגה אחת

חוט: Stone washed של חב' Scheepjes (של 130 מ' ל- 50 גר', בתמונה בגוון 808) – כ- 55 גר' לשתי כפפות.

מסרגה: 4mm או מסרגה במידה שתתאים למתח הסריגה המצוין.

מתח סריגה: 23 ע' ו- 28 שורות = 10*10 ס"מ, בסריגת שורות של ע' שטוחות וע' מלופפות לל"א לסירוגין.

מידה: כפפות באורך 21 ס"מ והיקף 17 ס"מ לפני מתיחה.

תכים וקיצורים: ע' = עין/עיניים || ע"ש = עין/עיני שרשרת || ע' מלופפת = ע' שטוחה עם חוט על המסרגה (חוט על המסרגה, הכנסת המסרגה לעין, חוט על המסרגה, משיכת לולאה דרך העין והמשך משיכת אותה לולאה ימינה דרך שתי הלולאות שעל המסרגה) || ל"א = לולאה אחורית ||

הדוגמה:

51 ע"ש

שורה 1 (צד ב' של העבודה): ע' מלופפת לע' השניה מהמסרגה, ולכל ע' עד סוף השורה (סה"כ 50 ע' מלופפות). ע"ש 1, להפוך.

שורה 2 (צד א' של העבודה): ע' שטוחה לל"א בכל ע' בשורה (סה"כ 50 ע' שטוחות). ע"ש 1, להפוך.

שורה 3 (צד ב' של העבודה): ע' מלופפת לל"א בכל ע' בשורה (סה"כ 50 ע' מלופפות). ע"ש 1, להפוך.

נחזור על שורות 2-3 עד שיתקבלו 20 צמות בצד הקדמי של העבודה או עד גובה בו מתקבל היקף היד הרצוי. נדאג לסיים את הרצף בסריגת שורה 3.

נגזור חוט ארוך לתפירה, ובאמצעות מחט צמר נתפור את 35 העיניים הראשונות בין שורת הבסיס (עיני השרשרת ההתחלתיות) לשורה האחרונה שנסרגה, כפי שמודגם בסרטון. נדלג על 6 עיניים, ונמשיך ונתפור את 9 העיניים הנותרות.

נסתיר את החוטים בצד הפנימי של הכפפה.

ולא לשכוח לחזור על התהליך ולסרוג עוד אחת, כן? ;)

סריגה נעימה…

סריגת כפפות ריבינג – סרטון הדגמה

השאר תגובהלבטל