אז עכשיו יש גם קרדיגן ריבינג

כן. לקח לי כמעט שנתיים, אבל הצלחתי להשלים אותו.
זה לא היה פשוט – המצאתי לעצמי איתו מלא עניינים, אבל עכשיו כשאני מסתכלת עליו, לרגע כמעט בא לי לסרוג עוד אחד.
אל דאגה, זה רק לרגע. זה עובר.

הסוודר הזה סרוג במסרגה אחת. כן, הוא נראה בשתיים, כי הוא סרוג משילוב של טכניקות ריבינג (שזה סוג של "פטנט" אלסטי) במסרגה אחת (כמו שלימדתי בסדנת כובע הריבינג, למי שיצא לה גם להתעמק בכל ההסברים שלי), אבל הוא באחת.

לפחות בהתחלה, סרגתי לפי דוגמה בשם BOMBER BOLENA, של Ali Maravillas, שלפני שנתיים אפשר היה לרכוש רק בספרדית (ואני לא. יודעת. ספרדית). אבל הי, עכשיו יש אותה גם באנגלית. יופי באמת ;)

בהתחלה סרגתי מחוטים זהים למה שנסרג במקור (במקור הסוודר סרוג בחוט כפול – חוט כותנה עבה מוחזק עם חוט מוהר דקיק בעובי תחרה).
הכל לא הסתדר לי – לא הצבעים שהיו זמינים לי, לא המרקם ומראה הסריגה ולא מתח הסריגה שלי ביחס למתח הסריגה המקורי. אני גם חפרנית וחקרנית רצינית, ויש טכניקות סריגה שאם נכנסים אליהן יותר מדי, זה ממש הורס את היכולת לסרוג אותן, וטכניקות הריבינג האלה הן לגמרי כאלה. אז הטרפתי את עצמי, עשיתי סוואטצ'ים באלף חוטים, מדידות מתח סריגה לפני ואחרי הבלוקינג, ומדידות מתח סריגה אחרי יומיים, ואחרי שבוע מהבלוקינג. בקיצור, מי ישמע איזה סוודר מתוחכם…

וזה באמת לא מסובך. צריך רק לשחרר ולקחת את זה קצת יותר בקלות ממני.
וגם אם נגיד מסתבר שמתח הסריגה שלכם השתנה בטירוף אחרי שהפסקתם לסרוג אותו לאיזו תקופה – לא להיכנס להלם ולבהות בשלושת רבעי הסוודר הסרוג בתקווה שמשהו יקרה. פשוט להשלים עם זה שמתח הסריגה בין הגב לחלקים הקדמיים שונה לגמרי ויאללה, לשנות את מס' העיניים בהתאם ושיהיה בהצלחה ;)
וגם, למצוא את החוט הנכון.

אני סרגתי בסוף בחוט Cantata של Cascade, בגוון שחור – אפור. זה חוט שהוא 70% כותנה, ו- 30% צמר מרינו סופרווש (200 מ' ל- 100 גר'). הוא רך ואוורירי ובגלל המבנה של הטווייה שלו, החוט המרכזי הוא בעצם לבן או נטראלי, והגיוון הצבעוני עוטף אותו, אז המראה הוא מלאנז'י, וזה מאוד מאוד מחמיא לדוגמאות ריבינג במסרגה אחת. בעצם במראה הוא מאוד מזכיר את החוט Stone whashed של Scheepjes, אבל בעובי הוא באמצע – בין הגרסה הדקה לעבה של הסטוון וואשד, ובמגע הוא הרבה יותר רך.

אני סרגתי בחוט הזה במסרגה 5.5mm (והאמת שגם ב- 5mm כי השתנה לי הגייג' אחרי שלושת רבעי סוודר), וזה לקח לי בסביבות 600 גר' חוט.

צריך לקחת בחשבון בדוגמאות האלה במסרגה אחת, שעובי הסריג יוצא עבה יותר מזה שנסרג בשתי מסרגות ולכן זה גם ישפיע על "כובד" ועובי החוט שנבחר לסרוג בו לפעמים. במקרה הזה, לא סרגתי בחוט דק, אז הסריג די עבה ומחמם, וזו היתה הבחירה שלי מראש, אבל עקרונית אין בעיה לסרוג את הטקסטורה הזו גם בחוטים דקים יותר, רק לעשות התאמות לקנה המידה, ולהתכונן ליותר עבודה.

הגזרה מאוד מאוד בסיסית, הכל די ישר ומלבני, למעט הפטנטים בשולי השרוולים ובשוליים התחתונים. ובעצם כל החלקים מחוברים בסוף בתפירה (שהיא בוודאות החלק מורט העצבים). הדוגמה המקורית כשמה כן היא, בומבר, שמסתבר שזה בעצם מעיל נפוח מאוד (בגלל היחס בין שולי הפטנט הצמודים לגוף הסוודר הרפוי).
אני פחות רציתי את הנפיחות הזו, אז שיניתי את סוג הפטנט בשוליי הסוודר ובשרוולים. וגם כמובן שעשיתי התאמות למידה שלי ולזה שהוא יהיה רפוי יחסית, ועם שרוולים רחבים יותר (שגם שיניתי להם קצת את המבנה והרחבתי באזור מפתח בית השחי, כדי לקבל גיזרה קצת פחות ישרה).

סוג של חיסרון בדוגמה הוא שכיוון שהשורות נסרגות בה "על הצד", מלמעלה למטה, אי אפשר בעצם לשנות את אורך החלקים תוך כדי תנועה, דבר שפסיכולוגית הוא טיפה מבלבל (ולכן גם השרוולים שלי יצאו קצת ארוכים מדי ולא היה סיכוי שאני אתקן את זה).
מה שכן, אפשר יחסית בקלות לשנות את רוחב החלקים תוך כדי תנועה, שזה להיט ושמאפשר להשמין או לרזות תוך כדי סריגה ;)

ולכל השואלות, כן, הקרדיגן הזה סרוג גם בדוגמה המקורית בלי כפתורים. לטעמי זה מצויין, כי אני ממש לא הולכת עם קרדיגנים עם כפתורים, וגם אם היו כפתורים, ממילא לא הייתי משתמשת בהם. מי שמאוד רוצה יכולה להוסיף חורים לכפתורים די בקלות תוך כדי סריגת שוליי הסריג הקדמיים, אבל אני לא יודעת עד כמה הוא "ישב" יפה כשהוא מכופתר.

זהו. המסקנה שלי מכל אירוע סריגת הסוודר, הוא שסריגת סוודרים היא קצת קשוחה בשבילי, כי מסתבר שאני מאוד קפדנית ונכנסת לפינות (בהמון עניינים), אז הדרכים שלי, הן מראש ארוכות יותר משל רוב הסורגות. בשילוב עם פרויקט גדול כזה מבחינת היקף הסריגה יש בזה משהו שיכול להיות מתיש – אם הייתן יודעות כמה פעמים חיברתי וניתקתי את השרוולים כדי לדייק דברים, וכמה זמן לוקח כל חיבור וניתוק כזה, הייתן הורגות אותי.

זהו. חפרתי עם פרטים משעממים, אה?
בחיי שקצת בא לי לסרוג עוד אחד.
אולי אחר, ארוך יותר?
טוב, בואו נחכה רגע בשקט.
זה יעבור לי.

7 מחשבות על “אז עכשיו יש גם קרדיגן ריבינג

השאר תגובהלבטל