חמצוואר. ירוק.

זה התחיל מתמונה של דוגמת ריבינג בשורות קצרות, במסרגה אחת, שנתקלתי בה בפינטרסט.
לא ממש רציתי לסרוג את השאל/צעיף הזה כמו שהוא, אבל עניינה אותי הדוגמה. אז רכשתי אותה, ובשעת לילה מאוחרת סרגתי לי ממנה כמה שורות, בחוט שהיה הכי קרוב אלי, כדי לראות איך הולכים שם החישובים.

הבעיה היתה, ש"כמה שורות" בדוגמה הזאת, מצטברות מפה לשם להרבה מאוד שורות. וכדי רק להבין איך זה מתקבל, יצא שכבר סרגתי איזה גובה. ובנוסף לכל הצרות, הטקסטורה יצאה ממש יפה.
אז נאלצתי להמשיך, ולמצוא מה לעשות עם זה.

עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת

אז הדוגמה נקראת Waves of endless love shawl. וכן, יכול להיות שאם הייתי מתעמקת בשם הזה, לא הייתי סורגת אותה.
עיצבה אותה Adriana mihalca. את הטכניקה אפשר להגדיר כ- Slipped stitch crochet שהיא בעצם סריגה של עיניים שטוחות ללולאות אחוריות (מה שנותן כידוע, מרקם מאוד אלסטי בסוג של ריבינג/פטנט במסרגה אחת), אבל תוך שילוב של שורות קצרות – מה שיוצר את ה"ציור" שבתוך הטקסטורה.

בקיצור, אני ממש ממליצה לנסות. טכניקות של סריגה בעיניים שטוחות אמנם לא מתאימות נפשית לכל הסורגות, אבל הן מהאהובות עלי כי הן נותנות תוצאות מהממות – צריך פשוט להגדיל מסרגה, לא להדק, ולעשות מה שכתוב בהוראות. זה הכל.

יש לאדריאנה גם דוגמאות נוספות שמבוססות על הטכניקה הזאת, שחלקן אפילו יפות יותר לטעמי, אז אני ממש ממליצה לפשפש בעמוד הדוגמאות שלה ברבלרי. ולפעמים, צריך קצת לראות מעבר, ולהבין שעם אותה טכניקה בחוטים אחרים, ובשילובים אחרים, יכולות להיפתח לכן המון אופציות. אני כבר פצחתי בסריגת שטיח מחוטי מקרמה באחת הדוגמאות למשל, אז צפו לעדכונים בעניין בהמשך ;)

עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת

החוט שסרגתי בו הוא "חוט הבית" שלי כרגע, ה- Cantata של קסקייד (לקח קצת פחות מ- 150 גר'). אני שוב ממליצה ומציינת שהמרקם שלו מוציא דוגמאות ריבינג כאלה מאוד מאוד טוב, והוא גם נעים, וגם בעובי טוב שלא מייאש ומצופף מדי את הסריגה בטכניקות האלה. אני סרגתי במסרגה 5.5mm ורובכן יכולות לסרוג במסרגה 6 לפחות. הבעיה היחידה היא שלא ממש הצלחתי לצלם את הצבע הירוק הזה כמו שהוא במציאות. לא נורא. גם ככה זה מפתיע עלי שסרגתי בצבע כזה.
כשחושבים על זה, אני בדר"כ סורגת בירוק רק אם יש לידו איזה ורוד.

כיוון שפחות התאים לי להשתמש בדוגמה כצעיף (הרוחב של הדוגמית שסרגתי יצא בסביבות ה- 23 ס"מ), החלטתי לסרוג ממנה חמצוואר.

בהתחלה זממתי לתפור את שורת ההתחלה לשורת הסיום בתך נסתר ולקבל בעצם גליל שסרוג בצורה המשכית, אבל ברוחב שאני סרגתי בו, יצא שבמבנה הזה הוא או יעמוד בצורה מוזרה, או יתכווצ'ץ' כך שלא יראו את הדוגמה מספיק. לכן הלכתי על מבנה של חמצוואר מקופל, מאלה שהם פשוט מלבן סרוג, שמקפלים את הקצוות שלו אחד על השני ומחברים בכפתורים או משהו, והוא בנוי כך שהוא "עומד" במצב הזה.

לא התעצלתי ותפרתי תיקתקים מגנטיים פנימיים (כי לא באמת היו לי כוחות להתחיל לחשב איפה צריכים למקם חורים בדוגמה כדי שישב לי ב-ד-יוק על הצוואר). מי שמחבבת את המראה המכופתר, יכולה בדיעבד לתפור כפתורים חיצוניים לקישוט, בנוסף לתיקתקים, במקום להתעסק עם החורים. אני אישית עדיין בשוק מזה שתפרתי את התיקתקים באמת, אז אין מצב שאתפור עוד משהו בזמן הקרוב.

בסוף גם קיפלתי את השוליים העליונים פנימה, כדי לקבל צווארון מעוגל ומעוצב יותר, אפשר להבין פחות או יותר בתמונות שכאן >>

עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת
עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת
עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת

זהו. אז יש חמצוואר גם למאורעות החורף של הסופ"ש הזה, וזו גם דוגמה שממש מעניין לסרוג, אז בכלל…

~ ~ ~ ~ ~

אה, ורגע רגע – למתחילות, שבוהות בדבר הזה ואין להן בכלל מושג מאיפה להתחיל – מעדכנת שתיכף מתחיל עוד מחזור שלישי ואחרון לחורף זה של קורס הסריגה למתחילות בגבעתיים. קורס של 6 מפגשים ולא צריך לדעת כלום מראש. רק לבוא ולסרוג. שלא יגידו שלא אמרתי.

ולמתקדמות (או נגיד, לכאלה שהן לא מתחילות) יש את השיעורים והסדנאות, כרגע בכפר מרדכי, גבעתיים ופרדס חנה, ותמיד אפשר למצוא את הפרטים והתאריכים >> כאן.

כן כן, ממש מלמדים סריגה בבית הזה.
יאללה, המשך סופ"ש חמים ונעים שיהיה,
אנד האב אה לאבלי. לאבלי. לאבלי אפטרנון ;)
ליאת.

עושה עיניים - חמצוואר סרוג במסרגה אחת

2 מחשבות על “חמצוואר. ירוק.

  1. אין על ההסברים שלך וכמובן על העבודות … סורגת כבר שנים רבות ותמיד את מחדשת לי ..

השאר תגובה